Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KalleJ
@Steffe3,
Ähh siffrorna litar jag inte på endå. Samma bil samma på samma bänk med alla olika mjukvaror så får man riktiga svaret.

Men 15Nm mindre än BSR på pappret ingen dum idé. Jag sköt toppen med BSR mjukvaran i. :bored: (lite oklart hur skicket var innan mjukvaran lades in dok, hade nog hänt oavsett mjukvara troligtvis)

2.5FT
https://shop.speedparts.se/sv/prod/volv ... ing-5.html
Senast redigerad av 1 KalleJ, redigerad totalt 0 gånger.
av frippe64
mange45 skrev: fre 06 nov 2020, 05:22 speedparts gör ju inga egna utan köper in ialla fall förr
Speedparts sålde BSR tidigare, exakt hur det är idag vet jag inte.

Det är "BSR-Micke" som äger Speedparts sedan 2016.
Han har utvecklat BSR-trim under många år, och varit teknisk chef på BSR.

Lite rolig titel han har:
https://www.hitta.se/mikael+edstrand/v% ... ~WWs4vHbbk
"Mikael jobbar som Laddtrycksreglerare"
Användarvisningsbild
av mange45
ja mig veterligt harr det förut varit olika som lev deras programvaror
hadde deras i en saab en gång å det var ingen höjdare byttes snart till nordic performence mjukvara
av KalleJ
@mange45,
Nä till Saab kör man varken Speedparts eller BSR mjukvara. Men om det är Mikael Edstrand från BSR som gör/gjort Speedparts Volvo mjukvara så är de nog ingen större fara. :nerd:
Användarvisningsbild
av mange45
ok får se vad det blir eskilstuna är ju inte jätte långt bort är du nöjd med kurvan på efekten ?
av frippe64
KalleJ skrev: fre 06 nov 2020, 18:58 @mange45,
Nä till Saab kör man varken Speedparts eller BSR mjukvara. Men om det är Mikael Edstrand från BSR som gör/gjort Speedparts Volvo mjukvara så är de nog ingen större fara. :nerd:
Så här skriver Speedparts:
Samtliga SPEEDPARTS mjukvaror utvecklas av vår egen Mikael Edstrand, en person som inte behöver nån vidare presentation inom dragracingvärlden. Efter över 20års erfarenhet & diverse milstolpar uppnåda är det nu resultatet av vad vi erbjuder Volvoägarna för att ge körglädjen en skjus på vägen!
Dessutom just nu: KAMPANJPRIS 1 995:-
Stefans 968

Hittade ett test där tidigare ägare &aum[…]

Råd vid punktering

Volvo har ljudisolerade däck på vissa b[…]

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]