Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Rillee skrev: lör 31 okt 2020, 15:28 Det är inte bara ljudet som är annorlunda, man känner också vibrationerna mer i diesel bilen
Vilka vibrationer :-)
av SundanceKid
mikebike skrev:
SundanceKid skrev: lör 31 okt 2020, 14:36 En T5:a som låter som en diesel då har du troligen stora problem med T5:an.
Min förra T5 och nuvarande T8 som är samma låter långt ifrån en diesel.
Jag kör äkta T6, men jag provkörde en XC60 T5 i våras. Jag var tvungen att kliva ur och kolla beteckningen på bakluckan eftersom jag trodde jag fått fel nyckel!
Jag kör en äkta T8 och även min T5 va äkta.
Menar du T6 från S80 T6 1999?
av Lövet
ateam1234 skrev:oki
Men hur är B5 i förbrukning då?
3-4 centiliter mindre per mil än tidigare motorer. Mer hjälper inte mildhybridiseringen.
av mikebike
SundanceKid skrev:
mikebike skrev:
SundanceKid skrev: lör 31 okt 2020, 14:36 En T5:a som låter som en diesel då har du troligen stora problem med T5:an.
Min förra T5 och nuvarande T8 som är samma låter långt ifrån en diesel.
Jag kör äkta T6, men jag provkörde en XC60 T5 i våras. Jag var tvungen att kliva ur och kolla beteckningen på bakluckan eftersom jag trodde jag fått fel nyckel!
Jag kör en äkta T8 och även min T5 va äkta.
Menar du T6 från S80 T6 1999?
Jag menar en sexcylindrig T6, vilket möjligen förklarar varför jag tycker en fyrcylindrig bensinmotor med direktinsprutning låter (och känns) som en diesel.

Dock är den till salu nu (se under säljes) eftersom jag har för avsikt att skippa förbränningsmotor helt och hållet.

Trist med T8 på bakstammen och en bullrig fyra under huven. ;-)
av ateam1234
Har provkört en demobil nu och den låg på blandad körning 0,84 iofs kan man ta det med en nypa salt.....
Polestar ska komma q4 sa säljaren till mig och det hoppas jag att det gör för jag upplevde bilen som seg......har svårt att tro att den ska ligga på 6,9 upp till hundra då min T5 känns mycket rappare
Men men
Har iallfall beställt en ny xc med B5
Användarvisningsbild
av poscarjr
Vart ser du att den ska göra hundra på 6,9? Om det är B5 du menar. Jag ser 7,6 resp 7,7 på Volvocars för B5 D resp B5 B.
Värmepaket Volvo 240

Fläktmotorn syns genom det mittre luftintaget[…]

Det går men lite trångt,har du kollat […]

XC90 baksäte går inte att låsa

Hej, Efter att jag fällt ner mitt vänstr[…]

Låna dragkrok Till BES

Hej alla, är det någon här i GBG o[…]