Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Lindfalas
gonilvolvo skrev:Bra.
För min säljare säger ju också att garantin INTE gäller om man lackskyddsbehandlar. Man vill ju ha lackskydd men är osäker om inte garantin gäller.

/Göran
Tjena..
Han har fel.
Har redan fått ett svar från Volvo..
Skrev om det i denna tråd :: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ht=garanti

Dock är det en tolkning och inte hela brevet där, men jag kan fixa det om det finns intresse.
En sak är säker att de som säjer att inte garantin gäller är ute och seglar.

Greetz
Användarvisningsbild
av Bosa
Lindfalas skrev: Tjena..
Han har fel.
Har redan fått ett svar från Volvo..
Skrev om det i denna tråd :: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... ht=garanti

Dock är det en tolkning och inte hela brevet där, men jag kan fixa det om det finns intresse.
En sak är säker att de som säjer att inte garantin gäller är ute och seglar.

Greetz
För att citera dig sen tidigare i tråden.. :P
Lindfalas skrev:Om du har ett sådan mail från Volvo är det väl bara att du lägger upp det här??
Tror flera här skulle gärna vilja se det.

Greetz
Annars så är det ju fortfarande varken bekräftat eller dementerat menar jag. :)
Det jag blir lite nyfiken på är att du skriver att det är en tolkning, står alltså inget i klartext huruvida lackgarantin gäller eller inte?

Det är ju tyvärr så att när saker och ting beskrivs på ett sätt som kan tolkas olika så brukar ju tillverkaren i regel tolka det till sin fördel. Personligen så kommer jag att få min polerad med lackskydd bara tid finnes hos polerarn oavsett om lackgarantin ryker eller ej. Kanske är utgången redan iofs. :)
av Lindfalas
Inte direkt tolkning.. lite fel ordval av mej..
Det går ej att misstolka
Här är iaf slut e-mail växlingen

--------------------------------------------------------------------------------
From: Sören Forsdahl
Sent: den 30 juli 2007 11:44
To: Wedencr, Swedencr (S.)
Subject: Re: undran

Hej.

Så om man lägger på lackskyddet, T.ex. Tefcar så gäller garantin fortfarande?
Den försvinner inte?
Om t.ex. Tefcar skulle vara det som orsakat lack felet så gäller inte garantin, men alltid annars??

----- Original Message -----
From: Wedencr, Swedencr (S.)
To: Sören Forsdahl
Sent: Monday, July 30, 2007 12:49 PM
Subject: RE: undran

Hej!
Det är rätt uppfattat.
Med vänlig hälsning
VOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB
Användarvisningsbild
av Bosa
Ja men det där är ju ganska korvspad, klart alltså. Ska bli intressant att se om jag får samma svar också men det bör det ju bli. Tackar! :)
Användarvisningsbild
av lacke11
Jag hade skickat in bilen på en Perma shine en gång för alla. Oslagbart.
Jag tala om egen erfarenhet.
Användarvisningsbild
av Bosa
Jaha, jag hade ju hoppats på att få ett skriftligt svar men de ringde istället. Hur som helst, den killen som ringde från Volvo rekommenderade inte att lackbehandla bilen eftersom att om det finns risk för att en eventuell skada kan härledas till lackbehandlingen så gäller inte lackgarantin. På min fråga om det hellre fälls än frias så erkände han att många gånger är det så.

Verkar ju skilja på vem inom Volvo man pratar med och kan säkert skilja mellan den som besiktar skadan också.
av gonilvolvo
Det är väl risken att man skyller på varandra. Den risken har väl även funnits tidigare. Är det någon här som har utnyttjat lackgaranti någon gång? Känns som de sista bilarna av V70 så borde produktionsapparaten vara beprövad. Jag tycker inte att det känns som någon stor risk att lackskyddsbehandla.

-----------------------------------------------------
Göran
V70 Classic -08
av Lindfalas
Beror på om man pratar med Volvo själva eller någon återförsäljare.
Men risken att lackskydd ens skulle skada lacken är nästan obefintlig.
Tänk på hur många Volvo per år lackskyddas och mej vetligen är det 1-2 bilar som blivit drabbade.
Dessutom så skulle det bli fel tar andra försäkringar in. Så kunden blir ju aldrig drabbad iaf.
Att föreslå att inte lackbehandla en bil är det mest vansinniga man hör.
För lacken tar ej skada av det, snarare tvärtom.
För mej är det självklart man skall skydda lacken så fort det går.

Greetz
Användarvisningsbild
av Bosa
gonilvolvo skrev:Det är väl risken att man skyller på varandra. Den risken har väl även funnits tidigare. Är det någon här som har utnyttjat lackgaranti någon gång? Känns som de sista bilarna av V70 så borde produktionsapparaten vara beprövad. Jag tycker inte att det känns som någon stor risk att lackskyddsbehandla.

-----------------------------------------------------
Göran
V70 Classic -08
Nä givetvis är det ingen stor risk att lämna in för lackbehandling, om nu den som utför behandlingen inte är en klåpare förstås. Det jag efterfrågade från Volvo var vad som gäller och det verkar ju minst sagt luddigt.
av gonilvolvo
Bosa skrev:Nä givetvis är det ingen stor risk att lämna in för lackbehandling, om nu den som utför behandlingen inte är en klåpare förstås. Det jag efterfrågade från Volvo var vad som gäller och det verkar ju minst sagt luddigt.
Jo att volvo säger att inte garantin gäller gjorde att jag blev osäker och jag tycker ju det är synd. Samtidigt så ju fler lackskyddsbilar det rullar så är ju det en bättre reklam för Volvo. Helt klart olyckligt med de här reglerna eller rykterna.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]