Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av matfo362
(Jag är medveten om att jag har sett tidigare trådar om detta, men jag kan inte finna dem)

Jag har planer på att byta ut regplåten till en EU-plåt. Enligt beskrivningar här verkar det otroligt krångligt (jag har en S40N '04) och jag tänkte att man därför kan beställa nya plåtar från VV (kostar bara 60 SEK) och kanske låta dem bli bytta i samband med service el motsv.

Någon som har erfarenhet av det?
Användarvisningsbild
av uno83
Borde väl inte vara så avancerat? Om nuvarnade skyltar är skruvade direkt i karossen så är det ju bara att skruva dit de nya. Om du har skylthållare kan du behöva byta dem mot andra, som är bredare. Hållare för EU-skylt finns nog hos de flesta bildelsförsäljare, som biltema, micro o.s.v.
av matzen10
Ett tips; när du byter så kommer du märka ett "skallrande" när du stänger bakluckan...!
Det fixar du genom att sätta klisterkuddar på baksidan av skylten!

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
matzen10 skrev:Ett tips; när du byter så kommer du märka ett "skallrande" när du stänger bakluckan...!
Det fixar du genom att sätta klisterkuddar på baksidan av skylten!

M V H
---> Matz
japp gör susen. har sett många där skylten lagat emot och skavt bort färg på bagageluckan med rosten som kommer där till :(
men i detta fallet kanske det är plast sarg bakom (I)
av Marbas
Köp inte biltemas skylthållare! Gjorde det till min V70N och hålen stämde inte. Dessutom är de i plast vilket (oavsett plastkuddar här och där) resulterade i ett fasligt skallrande när man stängde bagageluckan. Åkte till Volvohandlaren och köpte riktiga hållare i plåt. Då var dessutom den ena hållaren (avsedd för framstötfångaren) lite välvd så den följde fronten på bilen på ett snyggt sätt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Marbas skrev:Köp inte biltemas skylthållare! Gjorde det till min V70N och hålen stämde inte. Dessutom är de i plast vilket (oavsett plastkuddar här och där) resulterade i ett fasligt skallrande när man stängde bagageluckan. Åkte till Volvohandlaren och köpte riktiga hållare i plåt. Då var dessutom den ena hållaren (avsedd för framstötfångaren) lite välvd så den följde fronten på bilen på ett snyggt sätt.
Jag har i plast med 6 st möbeltassar :wink: hålen var lätt att justera lite och det är tyst som i kyrkan när jag drämmer igen bakluckan. Men hållaren fram håller jag med om till 100% då volvoshållare följer stötisen fin fint :)
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]