Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DOdell
God kväll! Önskar byta ratt, kladdig och sliten som sitter nu, söker en perforerad ratt. Gillar inte helt hellädret som sitter nu. Vet ni nått som funkar på en V60 6vxl manuell, vars årgång är 2016.

Har fått tips om Poleatar men de är endast automat, så tar jättegärna emot tips!
Senast redigerad av 1 DOdell, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Varför vill du ha perforerad? Om man får bort den kladdiga färgen från lädret och smörjer med mink oil så börjar lädret släppa igenom fukten från händerna så det känns torrt och behagligt..
Nu är min bil en -00 så de har kanske bytt kemi i färgen några gånger sen dess :P På min gick färgen att tvätta bort med t-sprit och vatten, blev helt underbart skön att hålla i efter operationen. Inte riktigt lika snygg kanske.. :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hjälper kanske att fukta ratten :-D
viewtopic.php?p=1410369#p1410369

Dessa verkar som att de ska passa
https://www.bilia.se/biltillbehor/styli ... _31390469/
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DOdell
Erik Å skrev:Varför vill du ha perforerad? Om man får bort den kladdiga färgen från lädret och smörjer med mink oil så börjar lädret släppa igenom fukten från händerna så det känns torrt och behagligt..
Nu är min bil en -00 så de har kanske bytt kemi i färgen några gånger sen dess :P På min gick färgen att tvätta bort med t-sprit och vatten, blev helt underbart skön att hålla i efter operationen. Inte riktigt lika snygg kanske.. :-)
Tycker om känslan :P Men kanske får nöja mig med läder...

ATF tycker iallafall jag känns väldigt[…]

240 startar inte

Jag gjorde precis så som du sa och nu funkar[…]

Luktar avgaser i kupen

Jämte oljepåfyllningen går en sla[…]

Snyggt jobbat!