Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
AndreasThn skrev:Har kört volvo med carplay + 1 usb-port och laddningen fungerade.
Givetvis gör den det. Hur har Volvo ens tänkt att det skulle påverka? Det är ju bara 1 kabel du sätter i telefonen oaktat hur många som sitter i bilen.
av xc9017
Tack för svaren. Det jag misstänkte och som sagt, tyckte det lät väldigt konstigt när serviceteknikern på Bilia sa det... merförsäljning att få installera en USB-hubb antar jag haha
Användarvisningsbild
av V1ctor
Tack för bra tråd! Carplay är egentligen den enda jag saknar på min nya bil (V90CC -17) men tyckte det var lite dyrt att efterinstallera. Offerten hamnade på cirka 4500, varav arbete samt installation av USB-hubb stod för 75% av kostnaden. Ska kolla om de bara kan installera programvaran isåfall :-)
Användarvisningsbild
av V1ctor
Såg nu på bilias hemsida att de har kampanj för 1900:- för endast mjukvaran. När man tryckt in reg-nummer och ska välja paket verkar det vara upp till mig nu om jag ska ha en eller två USB-portar. "Apple CarPlay Förutsätter: Bil med ett USB-uttag och utan behov av ett extra uttag". Känns onödigt att betala 4275:- för att få en port till om det inte behövs.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
V1ctor skrev: mån 02 nov 2020, 12:30 Såg nu på bilias hemsida att de har kampanj för 1900:- för endast mjukvaran. När man tryckt in reg-nummer och ska välja paket verkar det vara upp till mig nu om jag ska ha en eller två USB-portar. "Apple CarPlay Förutsätter: Bil med ett USB-uttag och utan behov av ett extra uttag". Känns onödigt att betala 4275:- för att få en port till om det inte behövs.
Om du mot förmodan skulle vilja ha fler usb-uttag, så sätt in en hub för ett par hundralappar.. 👍🏻👍🏻

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du m[…]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&a[…]