Att betala för uppdateringar kommer ge oss mer järn bakom våra frågor huruvida bilen blivit uppdaterad - säkert kommer det bli fler kund ställda krav på omtag av uppdateringar.
Jag önskar ta del av förbättringar som kommer med uppdateringar. Det är jäkligt svårt att syna servicen huruvida man fått uppdateringarna, mycket under huven grejor, flertalet förbättringar är inom motorstyrning (jämnt på schemat, ett himla pillande) och säkerhet (man hoppas få del av). Ibland turligt nog finns nån uppdatering som går att ta på.
https://www.volvocars.com/se/support/to ... dateringar
Sist jag var på service 2019 November skulle jag fått denna med 120 sekunders Trygghetsbelysning enligt Volvo som tyvärr uteblev

Då för ett år sen anmärkte jag detta men återkoppling från Bilia är vi vet inte vilka förbättringar som kommer med uppdateringarna.
Jag jobbar med IT, att hänga med rättningslistor är A&O. Jag ser i 2020 oktober har det kommit nya riktmärken som jag kommer ta Bilia på - nu i synnerhet när jag betalar - så Bilia kommer i högre grad behöva bevisa uppgradering gjorts. Gissar det kommer blir många omtag. Återtag ny servad bil som inte fått listade uppdateringar.
2019 April: Användaren får en ny timer på fordonets trygghetsbelysning. Tidigare var den 30 sekunder och med den nya förändringen blir det 120 sekunder.
2020 Oktober: Infotainment:
- Sensus navigation avslutas när en rutt startas via Apple CarPlay eller Android Auto. Tidigare pausades endast rutten. Knappen "Avbryt" kommer inte längre att synas.
- Senaste destinationen för en rutt som nått sitt mål kommer att vara valbar i listan över tidigare destinationer. Tidigare var denna ej valbar (utgråad).