Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rolo
Jag får inte svaret på min fråga om det går att lyfta med domkraft från ett ställe för att byta båda hjulen? De andra punkterna vet jag. Titta på youtube så ser ni.
av Andreas12
Rolo skrev:Jag får inte svaret på min fråga om det går att lyfta med domkraft från ett ställe för att byta båda hjulen? De andra punkterna vet jag. Titta på youtube så ser ni.
Sätt domkraft på främre domkraftsfäste så lyfter du hela sidan o kan byta 2 hjul per lyft
av Rådlös
Jag gjorde en egen lyftadapter som jag placerade på "lyftkoppen" på en garagedomkraft. Adaptern gjorde jag i samma profil på lyftfästet som den medföljande saxdomkraften i min V70 -08. Jag har kvar den ännu, men jag har inte kvar V70'in. Jag har skrivit i en tråd här på forumet med bilder på denna adaptern, men just nu minns jag inte var man skall leta efter den.
En saxdomkraft kan vara enkel och fungera, men smörj den gärna med lite smörjfett i alla ytor som rör sig mot varandra.

[img][/
domkraftadapter.jpg
Add description
domkraftadapter.jpg (95.99 KiB) Visad 416 gånger

Tråden hittar jag som sagt inte, men en bild på adaptern hittar jag i datorn. Profilen på dom två stålkanterna är lika stora som motsvarande profil på "originalsaxdomkraften". Och hela adaptern passar på min garagedomkraft. En lite äldre Biltemamodell. (Bilden dessvärre lutar 90° åt höger. Lägg huvudet på sned så blir det lättare att förstå)

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]

Carplay Trådlös adapter

Top 5 bästa trådlösa adaptrar 2026[…]

XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk e[…]