Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robertnr
Jag kör dock V60 men har också sprickor i olika plastdetaljer. Skyltbelysningen är bytt tidigare pga sprickor och nu ser den utbytta delen likadan ut igen. Reflexerna bak är det samma sak med. Upptäckte idag när jag granskade bilen extra noga efter sprickor att det även verkar vara något inne i bägge framlyktorna som är sprucket. Ser det ut så här även på era bilar?
Bilagor
20201028_140448.jpg
20201028_140448.jpg (506.93 KiB) Visad 935 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
Pellejönsen skrev:@ansjo, Ja du kan ju hoppas... fungerar inte riktigt som du tror. Bara för att de är en spricka i glaset är det inte ett solkart fall för garantiärende! Det kanske är han eller någon annan som orsakat skadan helt omedvetet? Misstänker att jag får ett "jag är proffs på allt" svar tillbaka av dig. Hämtar popcornskålen just in case :)
Det finns flera andra trådar som behandlar spruckna lampglas , är ett vanligt fel ock har bytts ut på bilar som varit 3 år gamla utan kostnad !
av Pellejönsen
@leiwi, aah där kom expertsvaret. Så du menar att trådskaparen skall hänvisa Volvo till denna tråd och då omedelbart säga "aaah men de där fixar vi"? :)
av zakrisson08
Tack en alla svar va förbi min PST och han skulle ta byta ut den. Va ett vanligt fel som han va bekant med

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

av ansjo
Pellejönsen skrev: ons 28 okt 2020, 08:50 @ansjo, Ja du kan ju hoppas... fungerar inte riktigt som du tror. Bara för att de är en spricka i glaset är det inte ett solkart fall för garantiärende! Det kanske är han eller någon annan som orsakat skadan helt omedvetet? Misstänker att jag får ett "jag är proffs på allt" svar tillbaka av dig. Hämtar popcornskålen just in case :)
Vaknat på fel sida?
Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&a[…]

Avskavda kablar ?

Inget original, kanske rester från extraljus[…]