Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poscarjr
#1409133
Volvo själva varnar för trådlös laddning för personer med pacemaker och detta gäller ju deras egna fasta installation. Det finns väl inget som talar för att en laddare från aliexpress eller dylikt skulle vara säkrare på den fronten. Så alldeles oavsett var man själv har sin nyckel så är det ju bra att känna till att störningar kan ske.
Användarvisningsbild
av sura56
#1409176
Jag har köpt "kinamodellen" och har inte haft det minsta problem med den, den blir inte varm, fläkten hörs inte alls, bilnyckeln har jag provat att lägga i mugghållaren utan några problem.
ladd1.jpg
ladd1.jpg (206.7 KiB) Visad 994 gånger
ladd2.jpg
ladd2.jpg (207.13 KiB) Visad 994 gånger
ladd3.jpg
ladd3.jpg (36.72 KiB) Visad 994 gånger
av Primus
#1409207
Qualia skrev:Köpte en på aliexpress..
Hör infa ljud eller fläkt,kanske bero på för högt volym på Spotify.. :-o
Exakt, det var det där jag menar. Och min bil tappar kontakten med nyckeln oavsett om jag har den i jackfickan, byxfickan eller i mugghållare. Det sker inte varje gång utan ibland.
Den snurriga diskussionen om var man lägger nyckeln är ju just bara snurrig, men samtidigt rolig. Håller igång forum.. :-D
Qualia skrev: sön 25 okt 2020, 16:02 Köpte en på aliexpress..
Hör infa ljud eller fläkt,kanske bero på för högt volym på Spotify.. :-o
Jag har inte testat fullt ut men jag tror att ljudet bara hörs om "radion" är tyst eller spelar på låg nivå.
av Qualia
#1409551
Ska testa med låg volym återkommer med resultat..
Fick dock idag under körning att fjärrnyckel ej hittat, fast den är i fickan..

Kanske nåt som spökar från den, ska utredas mer..
#1416110
poscarjr skrev:Volvo själva varnar för trådlös laddning för personer med pacemaker och detta gäller ju deras egna fasta installation. Det finns väl inget som talar för att en laddare från aliexpress eller dylikt skulle vara säkrare på den fronten. Så alldeles oavsett var man själv har sin nyckel så är det ju bra att känna till att störningar kan ske.
Exakt, med tanke på vilka herrejösseskrav (även om det inte alltid når hela vägen fram) det finns på EMC/Emission/Immunity, lär dessa eftermarknadsgrejer varken vara utprovade speciellt hårt, eller för den delen innehålla komponenter för att minska dessa risker, med tanke på vilka prislappar de har.
Användarvisningsbild
av sewen
#1499543
Ena av våra nycklar stör den ut. Har bytt batteri och haft mig. Inte helt på det klara med om det bara är när nyckeln ligger i mugghållaren. Men märkligt att det just är en specifik nyckel som krånglar. En av tre... :nerd:
#1500924
Qi laddaren stör ej ut nyckeln, men när man lägger telefonen på den så kan telefonen blockera fjärrnyckeln signal då det ligger nära. Även om nyckeln i mugghållaren. Det är som att ha fjärrnyckeln i fickan tillsammans med en telefon, bilen känner inte av fjärrnycken och det går ej öppna bilen.

Inget att bry sig om, tycker jag, det som kan hända är att bilen kan börja gnälla om att fjärrnyckeln är borttagen och inte hittas. Prova ta bort telefonen så borde den hitta nyckeln efter ett tag, det går att fortsätta köra bilen eller göra som någon sa innan - Stanna bilen, starta om bilen utan telefonen på laddaren eller ta bort laddaren ur cigguttaget. Det skulle också kunna vara dålig antenn i mitten, som gör att telefonen stör ut fjärrnyckeln signal lättare?

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]