NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Toni88
#1409103
Börjar bli dags att snart byta skivor och belägg runt om på min C30 2010 med vanlig parkeringsbroms.
Är det någon som gjort detta tidigare som har tips på om det behövs några special verktyg eller annat som kan underlätta mitt kommande arbete
av Toni88
#1409110
kareta skrev: sön 25 okt 2020, 19:39 Inte vad du frågade efter men passa på att byta all bromsvätska.
Tackar för tipset, min tanke var iallafall att kolla bromsvätskan med en sån test-penna, får låna en på en kompis verkstad
av Okalettos
#1409144
Flikar in med en fundering.. Om test-pennan säger att vätskans kokpunkt är bra i behållaren.. Betyder det då att den är bra även längre in i bromssystemet (ledningar och bromsok)..?
av Toni88
#1409146
Okalettos skrev: sön 25 okt 2020, 21:59 Flikar in med en fundering.. Om test-pennan säger att vätskans kokpunkt är bra i behållaren.. Betyder det då att den är bra även längre in i bromssystemet (ledningar och bromsok)..?
Jag får hoppas det, var iallafall vad han sa att dom brukar kolla på det sättet i verkstan
av Toni88
#1409190
20FJan skrev: sön 25 okt 2020, 22:27 Ett verktyg för att skruva in kolven i bakoken och insex 7mm för glidpinnarna.
Tackar, index 7 mm har jag men vad är detta för verktyg till kolvarna-nåt specialverktyg?

Jag har svårt att hålla med om att e[…]

Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]