Det finns ingen anledning till att chippa om man inte ökar laddtrycket. Så oddsen att turbon är ställd på orginalladd är nog tämligen obefintlig, specielltl inte eftersom även tändningen tydligen var chippad(det får nog anses höra till ovanligheten ändå, det är ju bara vissa tändningsboxar som går att chippa rakt av).
Vad jag kan minnas har LTT inte heller någon justerbar wastegatestång. Så där finns ytterligare en indikation över hurvida trycket är ändrat eller ej. Dvs, sitter det en gängad wastegate på turbon så är trycket mer eller mindre garanterat ändrat.
Men, det bästa sättet för att veta är att helt enkelt koppla i en turbotrycksmätare, så ser du exakt vad den laddar. En LTT ligger väl runt 0.35bar orginal om jag inte minns galet.
Felkodsläsare bygger du dig själv med 3 kablar, en led, motstånd och en tryckknapp.
http://i35.photobucket.com/albums/d157/ ... LC_LED.jpg (det är exakt samma princip på 940)