Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zkrip
Hejsan!
Har en volvo v70 R awd 2000 som har lite konstigt problem. När jag startar bilen så går inte lyset i panelen igång eller innefläktarna förens efter kanske 2-3 minuter efter bilstart. Har även någon felkod där det står D+ SIGNAL, SIGNAL MISSING samt så är motorlampan borttagen från förra ägaren.
Undrar lite om någon vet vad orsaken är till dessa problem och är motorlampan svår att koppla tillbaka?

Mvh
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Första problemet låter som att det kan vara reläet som inte slår till direkt, prova att byt reläet :-) sitter vid säkringarna som är närmast vindrutetorkarna man får skruva bort fyra skruvar om jag minns rätt för att komma åt reläet :-)
Det med motorlampan borde bara (förhoppningsvis) vara så simpelt som att just sätta tillbaka lampan :-)
av Zkrip
DayDreamer skrev: lör 24 okt 2020, 11:08 Första problemet låter som att det kan vara reläet som inte slår till direkt, prova att byt reläet :-) sitter vid säkringarna som är närmast vindrutetorkarna man får skruva bort fyra skruvar om jag minns rätt för att komma åt reläet :-)
Det med motorlampan borde bara (förhoppningsvis) vara så simpelt som att just sätta tillbaka lampan :-)
Kikade lite och testade att byta plats på 2 relän och då märkte jag att allt gick igång i bilen men då funkade inte halvljuset. Blir att beställa en ny och tack igen för hjälpen!

Byte servopump på S80 1999. Tyvärr gi[…]

Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]