Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Jaha då la bakrutetorkaren av tog bort den och tänkte att det är väl ett enkelt fel så jag tog isär den enligt Dyhres yuotube film men allt gick lätt och när jag satte tillbaks den så gick säkringen igen, drog isär kontakten och mätte och där är det ström och säkringen går inte med voltmätaren inkopplad även om jag rör på bakluckan så det verkar inte vara något fel på kabeln som jag misstänkte så var kan felet ligga tror ni? Kan motorn ha fått kortis och kan man mäta det på något vis. Alla tips är välkomna.
Bilen är en v70 t 2001.
Användarvisningsbild
av jimDK
kan vara kablarna i det bakre/bagageutrymmet. Problemet är vid vänster gångjärn.Jag hade det problemet nyligen på en V70N
Användarvisningsbild
av vetten
jimDK skrev: fre 23 okt 2020, 13:50 kan vara kablarna i det bakre/bagageutrymmet. Problemet är vid vänster gångjärn.Jag hade det problemet nyligen på en V70N
Får kolla det igen men då borde det väl inte vara ström när jag tar isär kontakten och mäter har ju även rört på luckan när jag mätte den får ström både på intervall och konternuelig gång när mätaren är inkopplad men så fort jag sätter ihop kontakten och sätter på torkaren så går säkringen.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Kan du inte mäta resistansen över motorn med ditt universalinstrument? Borde rimligen ligga runt gissningsvis 2 ohm. Ligger det under 1 ohm så är det misstänkt lågt.
Ingen kabel som kom i kläm under motorn när du skruvade fast den?
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&o[…]

Tycker det hör hemma här och jag tycker […]

För att se dom behöver du lyfta upp, ta […]

Hej, Det har börjat 'surra' från omr&[…]