Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag kom efter en svartrykande Peugeot diesel och letar förtvivlat efter knappen att stänga luftintaget till ventilationen på min V60 2020. Drar fram och åter panelen och letar medan peggan förpestar halva stan. Kommer på på röstkommandot och säger ”stäng av ventilation”. Damen svarar ”stänger av återcirkulationen”. Skönt nu kan man andas. Men var tusan är knappen?

Efter ett tag drar äntligen peggan åt annat håll och jag vill ha in luft. Säger då samma sak som damen ”öppna återcirkulationen”, och svaret är ”letar efter cirkel k”, ”det finns många cirkel k” varvid jag förmodligen säger nån svordom och damen säger ”vill du ringa cirkle k i xxxx vägen”. Förbannat. Jag hittar en knapp att avsluta och börjar om med ”öppna ventilationen” varvid damen säger ”öppnar återcirkulationen”

Va tusan ska man med sån där sk-t till. Så värdelöst. Jag gillar bilen men it nördarnas lekstuga med alla onödiga funktioner gör mig bara förbannad.

Finns det knappsats för värme och ventilationssystemet gömt nånstans i touchpanelen? Och svara inte att jag kan läsa i instruktionsboken.
Senast redigerad av 1 Bempo, redigerad totalt 0 gånger.
Hålla med! :x
Hade varit bra med en eller två programmerbara fysiska knappar för att utföra order som annars är dolda djupt i undermenyer (t.ex. recirkulation och förarprofilval). :-)
Just återcirkulationen är bara 2 knapptryck bort. Men att ha ett par programmerbara knappar som man kan sätta vad man vill på hade jag också velat ha. Jag hade nöjt mig med att kunna göra egna knappar som genvägar på skärmen.

Mvh
Per
Jag håller också med i princip. Även om just den efterfrågade knappen inte är så långt bort. Om man nu vet var den är vill säga. Några knappar till typ för + och - för temp.
pergrein skrev:Tryck på ventilationsgubben för att få upp menyn för ventilationen.

Mvh
Per
Tack för den kunskapen @pergrein Nu har jag varit ut till bilen och provat. Hade inte en tanke på att den symbolen hade underliggande funktioner. Står säkert i instruktionsboken för den som kan läsa och säkert sa säljaren det för snart två år sen.
Det är bara en mycket dålig kombination av att vara dum i huvet och sällan använda bilen. Samt att den där plattan i bilen inte känns logisk för dumhuvuden. Förslaget om att få komponera sin egen uppsättning av funktioner på plattan var en mycket bra ide.

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]

D4 VEA dricker olja

Kommer köra https://oljedroppen.se/produkt/mo[…]