Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Först ett otroligt Tack till Er alla på Forat som lärt mig massor av saker om Volvo V70 såväl gamla som nya V70N. Så otroligt mycket kunskap på ett ställe = Fantastiskt.
Ingen fråga utan bara lite allmänt om hur min V70 170 2001 numera är efter uppgraderingen hos Bilia Segeltorp. Dom ville ha 862 kronor för denna och det fick dom. Jag köpte bilen i Augusti 2007, mätarställningen 10100 mil, den "pratade" ganska mycket i början, det lät som olika pumpar, fläktar startade i tid o otid, typ ABS och Automatlådan. jag uppdaterade eller rättare sagt en Total Uppgradering och efter detta så blev det en helt annan bil, alla mysko ljud försvan. Sedan var det dags för sen semester, på med Polaren o ut o körde 700 mil på en månad och då försvann även klonkljuden som tidigare kom lite då o då speciellt om jag kört på någon skogsväg med gupp på, även om jag körde riktigt riktigt försiktigt. Så mitt tips, häng på en husvagn om framvagnen klonkar :???: Jag har nu besiktat bilen utan anmärkning även om han kunde märka en aaaning glapp i Länkarmsbussningarna, men inte på långa vägar något att "skriva" om. Efter uppgraderingen försvann även den irriterande egenheten att friläge kopplades in vid varje Rödljus, skönt. Jag tycker mig också märka att bilen mår bra av att bli strömlös ett par timmar, eller är det bara inbillning :oops:
Så nu är det Automatoljan som skall bytas vid tillfälle, tror att jag efter Forumdeltagarnas erfarenheter kommer att byta varje 8000 mil eller så.
:D
Användarvisningsbild
av greeeken
Låter skönt med att bilen blev bättre av uppgraderingen.
Det kanske borde göras innan man tar ut bilen när man köper den.
Användarvisningsbild
av wissel
Hej Greeken, jag har på de senaste bilarna som jag köpt "tagit ner" priset mot säljaren med just det argumentet, bilen SKALL SERVAS av köparen direkt efter inköpet. Oavsett vad säljaren säger, kan lova att det prutargumentet är bra, dom flesta börjar med att det inte behövs sedan dom förstått att det kommer att ske så sänker dom direkt ! jag har som vana att köra ett par hundra mil max, sedan byte av samtliga vätskor i bilen.....oavsett serviceboken. Dyrt men värt varenda krona.
Höres
Freddie
nackdelar med Running Boards

Hur menar du att de inte håller mått[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack! Detta hade ja ingen aning om intressant!

Är detta normalt eller inget att bry sig om?

En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en […]