Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DirkSchneider
#1407706
Jag skulle koppla in tre stycken W5W som sitter som parkeringsljus i extraljusen, jag tjuvade ström från parkeringsljus kabeln och allt fungerade till jag kopplade in kontakten till strålkastaren, då slocknar alla parkeringsljuslampor i den strålkastaren och i extraljusen.

Är det för mycket med 7 st W5W dvs 4 original två i varje strålkastare och 3 i extraljusen.

Jag tycker det är skumt för 7x5w=35w är ju väldigt lite.......
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1407719
Är det ljusövervakning på parkeringsljuset så kan det mycket väl vara så att den stänger av utgången för att det drar för mycket ström. Prova å koppla ur extraljusen å se om det tänder sig. Gör det det så får du koppla in ett relä mellan som styr extraljusens positionsljus.
av DirkSchneider
#1407731
Ahh okej, hur skall jag koppla reläet menar du?

Jag tänkte prova köpa lampor med lägre styrka än 5w typ led men de är dyra som pocker.
Användarvisningsbild
av Variosboy
#1407743
Har du testat att koppla ur extraljusen så du vet att det är det som är felet? Kan ju vara bra att göra innan du ger dig på lösningen med ett relä.
av DirkSchneider
#1407748
Yes det är för mycket belastning för de tänds igen när jag kopplat ut extraljusen med de 3 5w.
Kanske löser sig med led som är mindre watt?
av MagnusR
#1407751
Testa och se. 35 W är ju inte så jättelite i min värld och det blir nästan 3 Ampere av det. Motsvarande diodlampa brukar vara på ca 1 W
Användarvisningsbild
av MartinS
#1407771
Att lägga på 15w utöver de ordinarie 20w är ju nästan en fördubbling, inte konstigt alls att CEM slår ifrån tycker jag.
av DirkSchneider
#1407791
Tack Håkan men bryr mig inte särskilt, har man resurser att stoppa bilar med lampor i parkeringsljusen så ser jag det mest som tragiskt när trafikpolisen har så mycket som de borde lägga resurser på så som stulna bilar, oförsäkrade och oskattade som ägs av målvakter och för att inte nämna alla bulgariska och rumänska lastbilar som rullar inrikes här och besiktigas genom nya dokument via e-post från hemlandet....... Totalt trafikfarliga.

Men tack för input är övertygad som att det var välmening.

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]