Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Brandis
Volvo 855 -95 mil 13.700 !

Har bytt tändstiften, fördelaren, tändkablar, rotor, bränsle filter,
...bränsle relä, tempgivare luftfilter, tempgivare termostatshus, termostat, Kamaxelgivaren, tändlägegivaren...tändspolen med tändmodul och map sensor..
Sista som blev bytt startmotorn och batteri!

Idag tog jag en sväng till bensinmacken ca 3 km när tankat klart ville bilen ej starta tuggade på startmotorn!
Efter stått ca 15 min startade utan problem!
Vad hände ?
Användarvisningsbild
av frasse4
Kanske membranet I bränsletryckregulatorn som läcker in bensin i insuget?
av Brandis
Kan det felet komma på detta sett ?
Startar bilen inga problem går jämt och fint körde ca 3 km tanka bilen sedan tugga bara startmotorn och ville ej igång.. vänta ca 15 min få starta utan problem?
Svårt att byta ?
Som du ser på listan mycket blivit bytt och måste få till det
Användarvisningsbild
av frasse4
Brandis skrev:Kan det felet komma på detta sett ?
Startar bilen inga problem går jämt och fint körde ca 3 km tanka bilen sedan tugga bara startmotorn och ville ej igång.. vänta ca 15 min få starta utan problem?
Svårt att byta ?
Som du ser på listan mycket blivit bytt och måste få till det
Du kan prova att lossa vacuumslangen till bränsletryckregulatorn, den sitter i fuelrailen vid bränslereturen. Det ska inte finnas bensin i vacuumslangen för då läcker membranet. Problem med BTR:en brukar visa sig först med att bilen blir svårstartad varm om man startar den kort efter man stängt av den.
av Brandis
Ingen expert på bilar det förstår du nog tanke på vad som är bytt... vart sitter BTR och vacumslangen? Bild ?
Min svår startad efter ha gått ca 15 min
Kan det då vara BTR ?
Har snart bytt allt i motorrummet se lista
Användarvisningsbild
av frasse4
Jag tycker man ska undvika att byta delar på måfå om man inte kan konstatera att de är trasiga, för det kan bli väldigt dyrt. På bilden har jag ringat in BTR:en, den sitter under aluminumkåpan vid den orangea ringen. Vacuumslangen skymtar i underkant. Om du inte är så händig så sväng förbi en mindre verkstad så kan de kolla om den läcker bensin, bör inte kosta många kronor.
IMG_20201019_120559.jpg
IMG_20201019_120559.jpg (78.25 KiB) Visad 978 gånger
Tysta sommardäck V90

XC60 tystare än V90, A6 tystare än Q5...[…]

Jag skulle vilja veta hur du kan veta att den utlo[…]

Tjuvström V70 2005

Ska se om jag kan kika närmre på den im[…]

Volvo 740 startar inte

Sonen har en EPA 740 årsmodell 90. Batteriet[…]