Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har blivit med Volvo för första gången sen 90-talet när jag hade en 480ES :-)

Har nu köpt en XC90 MY16 med massor av roliga tillbehör och extra utrustning.

Försöker nu få parkeringsvärmaren i klimatpaketet att fungera med Volvo On Call....
Betalade in VOC-abonnemanget och har efter en del trixande kontakt med bilen.
När jag försökte lägga in timerfunktionen sa appen fick jag felmeddelandet "går inte att köra parkeringsklimat och säkerställa en tillräcklig laddningnivå" :-/
Hittade även en Elkabel att sätta in i fronten (i kofångaren) ström till något antar jag. Pluggade in den men fick samma felmeddelande....

Vad är problemet? Taskigt batteri? eller är det något annat.

Har klimatpaketet med timer och parkeringsvärmare med tidur

Lite guidning skulle uppskattas :-) :-)
Tack för svaret!
Jag vet inte, hittade den i skuffen och den såg använd ut. Men jag har ingen kupévärmare och ser inga spår efter ngn....Trodde (hoppades) det kanske var någon form av stödladdare till batteriet

Ska ut på en längre färd imorgon (ca 30 mil), kanske det laddar upp mer? Annars ska väl VOC uppvärmning fungera utan stödladdning?? Eller blir batteriet kasst redan efter 6000 mil :-o ?
Om inte batteriet är bytt är det att betrakta som mot slutet av sin livslängd. Är det dessutom misskött så är det definitivt slut.
Så, på med en modern laddare (laddpunkterna i motorutrymmet - INTE på batteriet!). Se om det hjälper, så den startar.
Är det fortfarande stök, så kolla upp hur batteriet mår.
Om det är dåligt så byt...

Köpt av en firma? Då är frågan om du inte skulle kunna reklamera detta dit. Bilen är förvisso begagnad med flera år på nacken men om inget annat nämnts om bilens skick så borde man ju förvänta sig ett batteri som är i åtminstone okej skick, det vill säga som klarar av att dra en värmare i modesta temperaturer. Nyckick kan man inte räkna med såklart men att man skall behöva byta batteri det första man gör skulle jag anse vara fel på varan.
Utan att hävda att det gäller din bil eller din mobiltelefon, så är det så att vissa motorvärmaranläggningar med fjärrkontroll bara fungerar i senare Androidtelefoner och senare I-Phone. Det fungerar alltså inte i "äldre" telefoner.

Du kan ju ha det i åtanke om du inte får igång värmaren på dom tips du har fått här redan eller hjälp på en verkstad.
Nyckel till 850 1997

Jag har köpt en bil enligt rubrik och till de[…]

Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]

mätarhus siffror

hej, när jag håller in trip nollstä[…]