Såja, nu får batterihylle-historien anses klar. Det har varit lärorikt, men det finns mycket jag skulle kunnat göra bättre. Vissa saker kan jag åtgärda senare, andra får jag vackert leva med eller "göra om göra rätt". Men så är det väl alltid, speciellt när man gör något för första gången
Bjuder iaf på lite bilder på slutspurten, dvs lack och ihopmontering av skåpet.
Kastat färg på insidan. Det var grymt svårt att komma åt och spraya bra med sprayburk. Dessutom är det bara 1-komps spray, så typ noll energi lades på förarbetet(med resultat därefter).
IMG_20200918_185342_resize.jpg (74.13 KiB) Visad 690 gånger
.
Kastat färg och underredsmassa på utsidan(och undersidan).
IMG_20200918_185410_resize.jpg (68.9 KiB) Visad 690 gånger
IMG_20200918_185447_resize.jpg (101.74 KiB) Visad 690 gånger
(Nej, skruven för innerskärmen är inte rostig, det är skit)
Även kastat färg på A-stolpen. Här blev lacken faktiskt bra, meeeen fortfarande 1-komps färg och noll energi lades på förarbetet.
IMG_20200918_190248_resize.jpg (122.31 KiB) Visad 690 gånger
.
Plastbatterihyllan på plats. Den var ungefär lika svart som bilen, gick åt en hel flaska brakeclean för att få den ren. Men den blev ju bra i slutändan iaf!
IMG_20201014_154656_resize.jpg (95.92 KiB) Visad 690 gånger
.
Batteriet monterat med spännband. Spännbandet sitter runt fästet jag gjorde och gör över batteriet och runt den där löstagbara metallramen som sitter typ under strålkastaren.
IMG_20201014_160638_resize.jpg (89.08 KiB) Visad 690 gånger
.
Och ja! Jag lyckades kladda hagmans CA primer på tryckröret, deal with it.
Vi tar en kort paus från själva bilen. Jag tror jag nämnt tidigare att det blir enormt skitigt av allt kapande och slipande...
.
IMG_20201014_145655_resize.jpg (128.35 KiB) Visad 690 gånger
.
Jag gjorde slag i saken och köpte mig en grovdammsugare, en Kärcher WD3. Billig och enkel sak. Den fungerar över förväntan faktiskt! Det enda den inte riktigt ville suga upp var oljan efter servo-läckaget - vilket knappast är förvånande

Så det får jag vackert kavla upp ärmarna och skura när bilen är ur vägen.
Tydligen tog jag inga efter-bilder efter dammsugningen, men det syns rätt tydligt på nedanstående bilderna. Jag har BARA dammsugit, inte sopat eller skurat
Nåja, åter till bilen:
Det jag var mest orolig över var att detta fästen och gummiflärpen inte skulle passa efter min lagning, men det gjorde det :D
IMG_20201014_161330_resize.jpg (84.86 KiB) Visad 690 gånger
.
Skärm och innerskärm monterad.
IMG_20201014_162613_resize.jpg (77.56 KiB) Visad 690 gånger
.
En nästan komplett bil. Bara hjulen kvar(som monterades efter bilden). Om man ställer sig ca 50m bort, kisar, och har solen i ögonen så ser den ju nästan bra ut

Jag hade f.ö. glömt hur j-a drygt det är att montera stötfångaren fram själv...
IMG_20201014_173138_resize.jpg (121.94 KiB) Visad 690 gånger
.
Den står dock fortfarande på pallbockar, då domkraften är nere i huset för närvarande. Behövde den för att få upp en VVB på väggen och har inte orkat släpa upp den i garaget ännu.
Den saknar även dropplisten på A-stolpen, då min popnittång sa tack och adjö. Så måste köpa en sån också.
Näst på tur står en körning och bromsande, frambromsarna har mer eller mindre låst sig, så det kommer bli kul... Förhoppningsvis släpper dom när bilen börjar rulla, annars är det bara hissa upp skiten igen och riva isär bromsarna också... Suck...
Sen blir det en välbehövlig tvätt av bilen, om det inte hinner bli full vinter innan jag får fingrarna ur...
Nästa
inköp till bilen är bakdämpare, om jag inte måste totalrenovera bromsarna dvs. Bestämt mig för att köra på orginal-utförande på bakdämparna, iaf till en början, av ekonomiska skäl. Kommer troligen kapa ett varv på bakfjädrarna också för att iaf få den i någorlunda vettig höjd bak. Den är som sagt komiskt hög som den är nu.
Efter det tror jag jag kommer chansa på en besiktning. Är tämligen säker på att den kommer få nedslag på vindrutan dock, men hey, då kan man ju köra den lagligt i en månad iaf
Upptäckte också att jag tydligen har pyspunka på höger fram. Det var totalt tomt på luft när jag skulle montera det. Det är ju lite smålustigt eftersom den inte läckt nått innan hjulet demonterades, men har läckt ut all luft avmonterat stående brevid bilen
Nåja, jag är inte så upprörd över det, faktiskt. Däcken ska ändå bytas innan bilen börjas köras "på allvar". Reservdäcket verkar inte läcka något heller, är ett högerdäck, har samma dimension, och är även ett odubbat vinterdäck som dom som sitter på bilen(dock annat märke, michelin på reservdäcket och falken på dom övriga 4). Så i värsta fall slänger jag bara på det tills vidare - även om jag normalt sett är väldigt anti mot att blanda däckfabrik(speciellt bara på en halv axel).
Blir nog inte så mycket gjort på denna på ett tag nu, har lite skit jag måste ta tag i på V70in som jag skjutit upp länge nog...
Blir mest lite småskit på denna, som att slutföra belysningen i knapparna osv.