Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Nexus skrev:@v50tomaten, ja men om ingen orkar vara jobbig kommer personen undan hela tiden. Bättre de lär sig den hårda vägen.
En gubbe drämde upp dörren rätt i tankluckan på min pappas nästan nya bil. pappa sprang efter och undrade vad han pysslade med.
han nekade så klart men pappa fick men honom tillbaka till bilarna och han hade färg på sin bil efter skadan så det gick ju inte neka. Gubben tog på sig ansvaret men tyvärr blev ju nya luckan aldrig i exakt samma nyans som resten av bilen :-(
Det är ju lite så jag tänker med, om de hela tiden kommer undan kommer nästa stackare ha en värre skada som han får betala för själv. Man ska ju respektera folks egendom och misstag kan ske, men då får man ju ta sitt ansvar kan jag tycka.
Jag backade ihop med en snubbe som hade en splirrans ny mercedes. Det blev en sudd i lacken på stötfångaren på hans mercedes som jag sa att jag kunde stå för om han åtgärdade det. Han ville ta det via försäkringsbolaget villket jag tyckte va onödigt då vi knappt snuddat vid varandra. Vi skrev papprena. Han hävdade att han stod stilla vilket ingen av oss gjorde men jag ville inte stå och käfta med honom. Sedan ville han efter vi skrivit på göra ett tillägg att jag tog på mig det hela. Som sagt ville inte käfta så så blev det. När jag kom hem satte jag den meningen inom parentes och skrev ett följebrev om papperets tillkomst och parenteserna. Någon månad senare ringer mitt försäkringsbolag upp mig och meddelar att hans bolag inte ville göra någon sak av det för att skadan va så liten.

Slapp betala 1500 för en tesked polish.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

I dagens teknikfyllda land misstänker jag att många, mig själv inkluderat måste jag erkänna, inte längre har papper och penna i bilen. Så lämna lappar anses ju svårt.
Söka på reg.nr och vidare få fram telefonnummer för att skicka ett SMS till ägaren är väl den logiska vägen att gå... Men det tycker nog folk är för mycket besvär om skadan är(vad dom anser) för liten.

I vilket fall är det dålig stil om man inte ens försöker informera ägaren om händelsen.
Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Vid service kostar det inget annars landar det p&a[…]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]