Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
Stickan63 skrev: lör 17 okt 2020, 08:09 Jag betalade endast 1600-1900kr hos Bilia i Strängnäs bilen S90 my17. Jag har endast en USB port behövs inget extra bara mjukvara. :-)

Oj konstigt, hittade svaret:

” 4108,13 kr om din bil inte har dubbla USB portar redan eller 3011,88 Kr om bilen redan har dubbla USB portar”

Lite skillnad :/
av uniformerad
Stickan63 skrev: lör 17 okt 2020, 08:09 Jag betalade endast 1600-1900kr hos Bilia i Strängnäs bilen S90 my17. Jag har endast en USB port behövs inget extra bara mjukvara. :-)
Bilia Strängnäs, bra skit helt enkelt. Har ofta bara kunnat svänga förbi och få hjälp nästa direkt, och det är fler än en gång det har kostat gratis.
av beachman
Att det fungerar med endast en usb-port har ju flera här konstaterat, MEN det står så här i tillbehörskatalogen:

För starkast möjliga signalmottagning rekommenderas följande två artiklar för iPhone 8 och framåt.

Monteringssats, för bil utan dubbelt USB-uttag i mittarmstödet

Applikation, för bil utan dubbelt USB-uttag i mittarmstödet

Antagligen är det lite bättre signalstyrka i det dubbla usb-uttaget. Vet att både carplay och AA är känsliga för dåliga kablar..
av xc9017
Hej,

Har också en fråga kring det här med ett USB-uttag. Har nämligen fått informationen från Bilia att det är inga problem att bara installera applikationen och köra med ett uttag, däremot så fungerar inte laddningen då utan mobilen kommer att ladda ur sitt batteri snabbt då carplay drar mycket batteri och laddningen som sagt inte fungerar... tycker det lät konstigt, men vad säger ni som har carplay med endast ett uttag? Laddar den som vanligt eller inte? Känns onödigt att betala 1500 kr mer för ett extra USB om det inte gör någon skillnad
av Lövet
xc9017 skrev:Hej,

Har också en fråga kring det här med ett USB-uttag. Har nämligen fått informationen från Bilia att det är inga problem att bara installera applikationen och köra med ett uttag, däremot så fungerar inte laddningen då utan mobilen kommer att ladda ur sitt batteri snabbt då carplay drar mycket batteri och laddningen som sagt inte fungerar... tycker det lät konstigt, men vad säger ni som har carplay med endast ett uttag? Laddar den som vanligt eller inte? Känns onödigt att betala 1500 kr mer för ett extra USB om det inte gör någon skillnad
På vad sätt skulle laddningen påverkas? Det är ju fortfarande bara en sladd in i telefonen. Fattar genuint inte vad Volvo krånglar till det så mycket för. Har kört Carplay i senaste tre bilarna och i dessa sitter bara 1 uttag förutom den senaste som har två. Den carplay är dock trådlös så jag laddar inte telefonen alls. Så mycket drar det inte.
B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]

Bakbok? Tog ett tag att förstå men du […]

Xc60 Polestar vinterdäck?

Vinterdäck som passar finns det gott om, f&au[…]

Givare höger fram V60 2014??

IMG_8766.JPEG IMG_8765.JPEG Hittade dett p&ari[…]