Moderator: Moderatorer

Kablarna i luckan från skroten va kass så dem tog vi bort. Vi behöll min kabelstam vi tog isär alla kontakter i min lucka o lät dem hänga på sidan medans vi häkta upp luckan sen trädde vi in trasslet igen o koppla ihop torkarmotor låskista elbakruta bromsljus.
Vanligt vis delar man på kabel stammen med ett kontaktstycke i vänsterbakre stolpe på V70 97-00 man får ta bort panelen i taket först den med
belysningen i. sedan den panelen uppe i taket längst med bakre sidorutan den går ner över kontaktstycket. Med risk att panelen går av .

Edit sen är det slangen till spolningen som kommer från högersidan av bilen som ska isär och ihop.
Den fick man trä igenom luckan den går ju över till luckans vänstra sida. Det gäller o kolla o helst fota innan.
Ej att glömma att kolla hur alla stag till låskistan ska sitta med. Från låset öppnings handtaget handtaget på insidan.
Sedan är ju innerpannelen på luckan en annan historia. :bored:
gubbstrutt skrev: sön 11 okt 2020, 19:48 Sedan är ju innerpannelen på luckan en annan historia. :bored:
Aha, du menar plastclipsen som spontant övergår till smulor med tiden?
Min innerpanel sitter numera med tre rejäla plåtskruvar, genom panelen och in i borrade hål i den inre plåtstrukturen.. :-D
Jag lovar, den trillar inte loss mer!
Lagt Concept Vista på stänkskydden ikväll.
Kom på att jag skulle lagt på de andra svarta detaljerna bak & fram också, men det får bli en annan gång då dessa delar inte är lika illa för ögat... :-)
@fjohan82, ;-) Tror din kärra har rätt bra puts ändå? ;-)
Micce1980 skrev: mån 12 okt 2020, 07:10 @fjohan82, ;-) Tror din kärra har rätt bra puts ändå? ;-)
Haha det kan alltid bli bättre :-)
Nu står det en ful men fullutrustad Clio i garaget, turbo och grejer... LED-strålkastare med manuell höjdjustering var dock något nytt för mig... :-/
Ordningen återställd, nu är bilen hemma igen från verkstan och dagens Underhållsservice. :-)
Felen med speglar och BLIS etc. åtgärdades. Det var en trasig kabel mellan förardörr och kaross som orsakade detta. Skönt att det inte var något värre!
Ny bromsvätska, nu tar bromsarna bättre. Hade inte för mig att det brukar kännas skillnad, men det gör det faktiskt...
Batteriet misstänkte jag var dåligt, tydligen är det så pass illa åtgånget att det inte riktigt tar emot laddning. Får köpa nytt nånstans!

Kom även att tänka på batterilock och att kanske skaffa ett större batteri.
Köpte ett av den högre modellen, de hade ett hemma hos Bilia för 217:-, passade som handen i handsken :-)
Henkan skrev: tis 13 okt 2020, 17:06 Idag har jag bytt originalbatteriet mot ett Biltema 80Ah (80-800), större går inte i. Nytt högre lock är beställt och hämtas imorgon, det gamla är 5 ynka millimeter för lågt.
Får bli samma här, annars måste främre delen av lådan dras ut.
  • 1
  • 1388
  • 1389
  • 1390
  • 1391
  • 1392
  • 1912

Volvoverkstaden laddade in uppdateringen på […]

Hjälp! Volvo 940

Bilen Volvo 944, 1994, B230FD Symptom Efter en st[…]

I morse fungerade det igen. Kan tänka mig att[…]

945 ltt tempgivare