Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ABY
Servad på Bilbolaget för 150 mil sedan...
Varför ser det ut så här?
Bilagor
6388E376-5DA4-4E41-BD20-DE5162DFAA5A.jpeg
6388E376-5DA4-4E41-BD20-DE5162DFAA5A.jpeg (714.86 KiB) Visad 2826 gånger
Användarvisningsbild
av ABY
Bra fråga. Rör/slang som går upp bakom oljetråget. Kallas?

Är det något man tar bort när man byter kamrem? Gjordes också vid service (får man hoppas).
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Aha sådder var inte bara ett oljebyte. Det är väl i första taget be de att skruva åt, samtidigt dubbelkolla de byte erforderliga packningar där det fanns.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Hursom skulle jag begära de skruvar ihop motorn i första vändan, om inte de hjälper få de fortsätta så det blir tätt. Tättnings packningar ska alltid bytas - kanske slarvade med det, eller så hamnade en snett när det monterades.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
Det finns en åtgärdslista för den service som gjordes - kika på den om packningar ingår. Vilken service gjorde du 12’ mila?
Användarvisningsbild
av ABY
Vet inte vad som gjordes, har bara en stämpel i boken.

Någon som vet vad röret kallas? Känns som det sitter lite löst, kan oljan komma från läckage via röret eller droppar det ovanifrån?
av Nelsson
Ser ut som turboslang. Sådär ser det ut på de flesta vea motorer. Inget man rör vid service eller kamrem.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av ABY
Precis. Jag kan vicka den några mm vid övre fästet. Det andra fästet till slagen har en traditionell slangklämma som sitter hårt och utan läckage.
Läcker spolarvätska avstängd

Någon som har koll på var man kan k&ou[…]

Finns säkert många anledningar, men had[…]

Byta a/c-kompressor själv?

Lycka till! Jag har inte gjort bytet själv, m[…]

Jo jag har haft lite generatorstrul med samma symp[…]