Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skelldude
William85 skrev: fre 09 okt 2020, 15:58 Med en precis avbetald XC70 så är man dum att direkt börja kolla nyare bilar och är i samma sits. Men så otroligt nöjda vi varit med XC70n så kollar vi såklart Volvo igen och V90 ligger bra till.

Det enda som oroar, efter att ha hängt några år i V70 delen av forumet är att VEA motorn verkar ha sina barnsjukdomar milt uttryckt, iaf på dessa tidigare årsmodeller 14-16. Är det fixat på en tex 2018 V90? Med dagens teknikspeckade monster försöket jag nog hålla mig inom maskingaranti men ändå.
Båda bilarna jag tittat på har Volvo Selekt med förlängd nybilsgaranti i två år till. Känns som ett tryggt val att gå med en bil med en del barnsjukdomar.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
För att återgå till ursprungliga frågor så ja Drive Mode rullen används flitigt. Service kostnaderna, gissar jag inte skiljer till 12’ mil. Dock är D4 en mer avancerad starkare motor som kan märkas längre fram i plånboken.
Användarvisningsbild
av rylle
Gick från V70 MY12 till V90 MY19 precis, vilken skillnad... äntligen känns Volvo vettig, skillnaden mellan 745 och V70 var minimal... i evolution så att säga
Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

Uppdatering: Volvo vill inte ta i ärendet o[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]