- ons 07 okt 2020, 21:16
Hej,
jag har en V70 -07 som "ABS service erfodras" på...
Åkte till Bilia och dom skulle ha 2500 kr för felsökning !!
Sen kommer kostnaden på delen eller uppdatering av kod till ABS-enheten 1500kr bara för uppdatera, man storknar!
Eftersom dom inte kan ge ett takpris på felsök eller avhjälpning så tänkte jag att det borde gå att felsöka själv
Hu svårt kan det va...
famous last words :o)
Men vilken felkodsläsare rekommenderar ni ?
När jag sökte i forumet så fann jag dessa:
Icarsoft Vol 2.0, Delphi ds 150 eller Dice/Vida.
Jag förstår att Dice/Vida är oslagbar,
MEN frågan om jag är man nog att få det att fungera med alla tricks som ska till,...
Jag är inte duktig på datorer och måste man då ha en gammal dator med Win 7 som inte ska ha kontakt till Internet för att fingera och förmåga att läsa in skiva för fungera blir jag skeptisk om jag fixar detta.
Eller finns det enklare sätt att få Dice/Vida att fungera ?
Jag vill bara få V70:n att fungera, jag har även en v60 T3 -13 om det hjälper er att rekommendera rätt felkodsläsare.
Så alla Kunniga och trevliga forum medlemmar, ge mig råd eller tips vad som ni har eller skulle välja!
Stort tack för hjälpen i förväg !
//Roger65
jag har en V70 -07 som "ABS service erfodras" på...
Åkte till Bilia och dom skulle ha 2500 kr för felsökning !!
Sen kommer kostnaden på delen eller uppdatering av kod till ABS-enheten 1500kr bara för uppdatera, man storknar!
Eftersom dom inte kan ge ett takpris på felsök eller avhjälpning så tänkte jag att det borde gå att felsöka själv
Hu svårt kan det va...
Men vilken felkodsläsare rekommenderar ni ?
När jag sökte i forumet så fann jag dessa:
Icarsoft Vol 2.0, Delphi ds 150 eller Dice/Vida.
Jag förstår att Dice/Vida är oslagbar,
MEN frågan om jag är man nog att få det att fungera med alla tricks som ska till,...
Jag är inte duktig på datorer och måste man då ha en gammal dator med Win 7 som inte ska ha kontakt till Internet för att fingera och förmåga att läsa in skiva för fungera blir jag skeptisk om jag fixar detta.
Eller finns det enklare sätt att få Dice/Vida att fungera ?
Jag vill bara få V70:n att fungera, jag har även en v60 T3 -13 om det hjälper er att rekommendera rätt felkodsläsare.
Så alla Kunniga och trevliga forum medlemmar, ge mig råd eller tips vad som ni har eller skulle välja!
Stort tack för hjälpen i förväg !
//Roger65
- By lexcom