Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Tillvalet "Stämningsljus Interiört" är något jag la till. Nu när jag har haft bilen ett litet tag måste jag få fråga vad det innehåller? Vad skiljer på "stämningsljus Interiört" och vanlig innebelysning? Jag ser en(1) led-lampa i taket ovanför mittkonsolen som skiftar färg. Baksätet har jag inte suttit i ännu.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Kan detta stämma hyfsat?

Dörrförvarings fack
Innerdörr öppnare
Stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel
Instegsljus fram & bak
Golvbelysning bak
Mugghållare
Tailgate
Stämningsbelysning i ”Multicolor”fram & bak
Läslampor bak
Tunnelkonsol bak
av Primus
fjohan82 skrev: tis 06 okt 2020, 12:17 Kan detta stämma hyfsat?

Dörrförvarings fack
Innerdörr öppnare
Stämningsbelysning i dörrpanel och instrumentpanel
Instegsljus fram & bak
Golvbelysning bak
Mugghållare
Tailgate
Stämningsbelysning i ”Multicolor”fram & bak
Läslampor bak
Tunnelkonsol bak
Ops... Det var mycket. Så bilar utan "stämningsljus interiört" har inte det du skriver på listan? Vad har de då? En lampa i taket fram och bak?
av cbl818n
Borde finnas mkt mer kan man tycka. Färgad Led i taket alldeles för svag. Skulle vilja ha färgad led på dom andra belysningarna också. Som följer färg på tak-led.

Fixade denna på min kärra.
Bilagor
EE045AA7-58C5-40C4-8057-8E96E21EED3D.jpeg
EE045AA7-58C5-40C4-8057-8E96E21EED3D.jpeg (99.5 KiB) Visad 1625 gånger
Användarvisningsbild
av perin
cbl818n skrev:Borde finnas mkt mer kan man tycka. Färgad Led i taket alldeles för svag. Skulle vilja ha färgad led på dom andra belysningarna också. Som följer färg på tak-led.

Fixade denna på min kärra.
Oops, tur att man tycker olika. Jag uppskattade Saab's knapp "Night panel" (eller vad det stod på knappen).
Användarvisningsbild
av KGF
perin skrev:Oops, tur att man tycker olika. Jag uppskattade Saab's knapp "Night panel" (eller vad det stod på knappen).
Ja, Saab's Black Panel var/är en höjdare! Jag vill också ha panelen så mörk och nedsläckt som möjligt vid mörkerkörning!
av jaronsso
KGF skrev: tor 08 okt 2020, 10:41
perin skrev:Oops, tur att man tycker olika. Jag uppskattade Saab's knapp "Night panel" (eller vad det stod på knappen).
Ja, Saab's Black Panel var/är en höjdare! Jag vill också ha panelen så mörk och nedsläckt som möjligt vid mörkerkörning!
Håller med.
Tycker rentav att det i min V60 kan vara störigt mycket ljus från skärm, osv, när det är riktigt mörkt ute. Stänger ner den ibland.
Massa led som lyser upp halva bilen hade jag inte velat ha. Får vara extremt dämpat i så fall.

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]