- tis 06 okt 2020, 10:50
#1405703
SnurreSprätt skrev: ↑sön 04 okt 2020, 22:02 Gör ett tryckprov för att se om det läcker från några slangar/rör.Hej jag har även på slutet haft lite el problem med bilen tex att bakrutetorkaren har börjat att gå väldigt långsamt trots att den är ganska ny bytt och även belysningen på stereon har försvunnit. Men nu har stereon börjat att lysa igen egen och bakrutetorkaren går nu hur fint som helst. Men när belysningen på stereon försvinner så börjar bilen att bläddra lite mer och mitt batteri är bara 3,5 år gammal. Så kan det har blivit något jordfel när verkstaden skruvade bort allt och dit igen ? Men dom har provtryckt kylsystemet och det är tätt. Ni får tycka att jag är lite tjatigt om detta men det känns som att det verkar vara ett lite svårt problem men samtidigt kanske något banalt och enkelt.
Hade lite liknande problem på en tidigare bil och då va det ett tryckrör från intercoolern som läckte lite - framför allt märkbart under belastning då röret expanderade mer då när laddtrycket klev på lite mer och sprickan blev iom det större och släppte tryck med följd av små ryck/hackande på motorgången.
Nu kan jag bara svara för egna bilarna, men ryckig gång ska det inte va. Dom ggr jag märkt sånt har det funnits fel/problem.
Verkstan som kollade stift+spolarna, har dom gjort en riktigt ordentlig syning på dessa så det inte finns någon liten spricka i spolarnas hölje eller annat?
Är stiften bara urskruvade och kollats färgen på eller har man mätt gnistgap och diverse också?
F.Ö kan även nämnas att blocket (fodrena) i din är lite lite stabilare än motorerna i R-bilarna pga mindre borr.