Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tycker ljuset på V60 (kanske samma på övriga modeller?) med LED ger en "spretigt" och "stickig" ljusbild, jämfört med xenon som har en klar och tydlig ljusbild.
De jag har testat helljuset på är inte så värst imponerande, tyvärr.
Kanske skiljer sig ljusbilden på hel- och halvljus mellan "vanlig" LED och dynamiska?

Bättre ljus är aldrig fel, jag hade absolut lagt till det i en beställning.
fjohan82 skrev:a på övriga modeller?) med LED ger en "spretigt" och "stickig" ljusbild, jämfört med xenon som har en klar och tydlig ljusbild.
Kanske skiljer sig ljusbilden på hel- och halvljus mellan "vanlig" LED och dynamiska?

Mailade precis min säljare och la till: https://www.bilia.se/biltillbehor/saker ... l-px36m12/ en liten summa i det stora hela
Slasse skrev: tis 06 okt 2020, 21:24
fjohan82 skrev:a på övriga modeller?) med LED ger en "spretigt" och "stickig" ljusbild, jämfört med xenon som har en klar och tydlig ljusbild.

Mailade precis min säljare och la till: https://www.bilia.se/biltillbehor/saker ... l-px36m12/ en liten summa i det stora hela
Inte dumt alls, om du frågar mig! Rampen styrs föredömligt med mjukvaran i kombination med strålkastarna.
Sen finns det ju extraljushatare (eller vad man ska kalla det), som tycker att det är dumt, onödigt och sabbar bilens utseende.
Min V60 har sisådär halvlljus med sitt LED, det är väldigt tydligt hur det är speglat, det är även ganska ojämnt.
Helljuset är det riktigt bra tryck i däremot, topp-poäng där.

Jämför jag med Mercan från 2011 som har adaptivt bixenon, så har Mercan ett underbart halvljus som är superjämnt och starkt som tusan.
Slasse skrev:

Jag har en sån ramp på min Xc70. Lyser grymt bra och vettig spridning också.
Jag har en V60 MY19 med dynamisk led, jag är väldigt nöjd.
Tycker om det aktiva helljuset vilket gör att mycket utav halvljuskörningen är med aktivt helljus.
Förra bilen var en XC60 med Xenon och aktivt helljus, tycker att det är bättre ljus i V60n med led än vad jag hade i XC60n
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]