NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DennisStenberg
Va ute en sväng och åkte precis. Då går den som vanligt igen, på auto och manuell, inga konstigheter med värmare heller 🤯🤯
Men när den får spelet så kan man inte göra nått. Den går som den vill då,blåset och spjällen, de öppnar och stänger som de vill. Men inställd temp fixar den, det blir inte as kallt lr för varmt.
Blir lite knäpp på det hela. Finns liksom inget bra mönster att gå på.

Vad menar du med bak vattenfallet 😅
Användarvisningsbild
av jiha1968
"Vattenfallet" är Volvos design-namn på center-konsolen.
Kupé temp.givare med den lilla fläkten, sitter bakom "vattenfallet" i själva instrumentbrädan, men den är troligen ok.

Jag tror heller inte fläktregulatorn (FCM) har något med din bils symptomer att göra nu.
Och den fläktmotstånden du beställde, den kan troligen nyttas till bilar med samma chassis, men då med helt manuell "klimatanläggning", t.ex en billig Ford Focus/Mazda 3. (har inte kollat)

Om felet återkommer, tror jag det är tid för att läsa av bilens felkoder med anpassad utrustning, eller om du hellre vill chansa, byt CCM (klimat-modulen i vattenfallet) men kan lika gott vara nått annat som stör klimatanläggningen...
Bromsrör höger fram

Det blev nya rör, men hur jag än fö[…]

Kupevärme

Ett inte allt för ovanligt fel på ECC &[…]

Ecm 4438 och ECM 6710 (P1412).

Jag brukade alltid limma packningen på EGR-v[…]

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]