Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Regnsensorn på xc60 2020 är den sämsta regnsensor jag har varit med om.

Totalt ologisk är den.

Jag blir så irri på den så det blir mest att använda intervall istället.

Skickat från min HD1903 via Tapatalk

av riha
V90 D4 AWD MY18, min regnsensor tycker jag har funkat väldigt bra under de tre åren och snart 17 000 mil som den har gått. Någon enstaka gång har den gått i högre hastighet än vad den behöver, men inte mycket mer än det.
Farthållaren funkar även den väldigt bra, dock tycker jag ibland att även om jag ställer up pden till att hålla längre avstånd så verkar den ändå krypa närmre ibland. Vet inte varför, men händer dock rätt sällan.
Farbrorn01 skrev: tor 08 okt 2020, 20:47 Regnsensorn på xc60 2020 är den sämsta regnsensor jag har varit med om.

Totalt ologisk är den.

Jag blir så irri på den så det blir mest att använda intervall istället.

Skickat från min HD1903 via Tapatalk

Håller med. Blir tokig. Hade aldrig problem med min XC60 2016. Men nu alltid strul. Antingen är den helt galen eller så torkar den inte alls :bored:
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag ska inte säga att jag är missnöjd med regnsensorn på vår xc60 -20 men den var mycket bättre på vår xc70 -16. Jag får justera känsligheten mest hela tiden på denna.

Farthållaren håller jag med om, xc70in betedde sig mycket bättre och det krävs en annan typ av körning med Xc60in. Svårt att förstå varför dom ändrat det, vad skulle varit sämre med xc70in?
Sanslös intermittent beteende i regnsegnsorn får man ändå säga. Imorse gick den på fullaste fart även på lägsta känslighet. Ibland totalt tvärtom, händer ingenting när den står på högsta känslighet och det regnar järnet.

Rubriken är lite missvisande. Den startar ALL[…]

Så bra att det löste sig :-) Ibland f&[…]

Uppdatering: Var förbi mekonomen idag och k&[…]

Tog och undersökte lite mer idag. Rev bort ma[…]