Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
Är det någon med Vida som vill hjälpa mig att läsa ut felkoder för parkeringsassistansen?
Gäller S60 2006.
Gärna så nära Ystad som möjligt.

Skickat från min V90-18

Bor man i fel ände av landet?

Skickat från min V90-18

Tack för erbjudandet.
Blir nog dyrare än att låta volvo göra det dock.

Skickat från min V90-18

Verkar va mycket strul att få mjukvaran att fungera efter vad jag läst.

Skickat från min V90-18

Ok ,undrar om det inte är så att jag har win7 i grunden.

Skickat från min V90-18

Även om du har win7 "i grunden" så har det ingen betydelse om mjukvaran installerats efter uppgraderingen till win10. Den måste installeras innan uppgraderingen till win10.

Och vad jag märkt så är det nästan uteslutande 64-bit versionerna av win10 som har problem. 32-bit win10 verkar fungera som det ska. Spontant säger jag att det beror på att 32-bit är betydligt mer bakåtkompatibelt(kan t ex köra 16-bit kod rakt av) än 64-bit, som kräver emulator/ful-hack för att köra 16-bit kod.(edit: jag säger inte att VIDA kräver 16-bit kod support, det är bara ett av många exempel på vad 32-bit kan som inte 64-bit kan)

Den största boven med VIDA är dock avsaknaden av internet explorer(eller för ny version av IE), då VIDA mer eller mindre är hård-kodat för IE(iaf dom versionerna vi som lekmän har tillgång till). Dom tidigaste versionerna av win10 har sällan problem med VIDA, medans en uppdaterad version är näst intill hopplös att få att fungera korrekt.
Jag kör mitt VIDA i en virtual machine, 32-bit ikke-uppdaterat win10, och det fungerar som det ska. Kan dock inte få det att fungera på mitt riktiga win10(uppdaterat, 64-bit, har aldrig fungerat).
Även min laptop som har 32-bit win10 kan inte köra VIDA korrekt längre(vilket den kunde från början), efter X antal uppdateringar.

Det här är vad du behöver https://v[…]

Biltemas 044 pump fungerar kanon på min 745-[…]

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]