Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange45
har nu tuffat omkring med min v70 i 3 månader
upptäckt några störande fel

1. spolar munstycken till vindrutan fler som upplever dom som dåliga ? har försökt justera dom med knappnål men utan framgång . nån som har tips ?

2 upplever bilen har ryckig gång när den är kall och även känslig på gaspedalen
blev bättre nu när jag gått på att köra e85 konstant men inte bra .. kanske bara jag som är känslig ?

bilen är servad som den ska nyligen
med nya stift alla filter ,mm
Användarvisningsbild
av Variosboy
Årsmodell? Motor? Växellåda?

Spolarmunstyckena av "dusch"-modell går inte att justera. Finns dock vanliga med stråle att byta till. Dessa går att justera som vanligt.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Kommer inte ihåg exakt vilken modell, men söker du här i forumet på spolarmunstycken så hittar du spaltmeter skrivet om det då många stört sig på duschmunstyckena och bytt till de andra.

Har samma motor och låda som dig och upplever samma sak ibland. Och läser man om det så verkar det tyvärr inte vara ovanligt att 2.5FT beter sig så under vissa förhållanden utan att det är något som är trasigt/fel. Märker som du skriver att bilen går mycket jämnare och finare på E85 så det har jag kört på 95% av de fyra år jag haft bilen nu.
Användarvisningsbild
av mange45
ok ska söka :-)
ja det har jag läst mig till att det är nåt att leva med .även likaså förekommit bränslepump samt bränsletrycksgivare som det kan bero på
Användarvisningsbild
av mange45
småfel nr 3 glömde jag lägga till med
tycker inte tempen i bilen stämmer heller får ställa på 23 eller 24 för det ska bli varmt i bilen
ställer jag den på 20 som jag altid haft i alla andra bilar så blir det fisjummet i bilen bara :-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
Är det en 2009:a kan du ju välja lackade munstycken med om du inte har det redan, och kanske addera eluppvärmda :) Köpte från bildelsbasen till en tidigare bil
Användarvisningsbild
av mange45
Micce1980 skrev:Är det en 2009:a kan du ju välja lackade munstycken med om du inte har det redan, och kanske addera eluppvärmda :) Köpte från bildelsbasen till en tidigare bil
tack läste precis den tråden blir till beställa nya sökte på art nr på bildesbasen hittade inte några
Användarvisningsbild
av Micce1980
@mange45, Så sant, kollade med nu. Samma till XC70II med men de hade inga heller med bild men dessa finns, frågan är om det avser 2st. Verkar vara från en silverfärgad bil (färgkod 711) med http://bildelsbasen.se/se-sv/Volvo/VOLV ... utor/Alla/
Användarvisningsbild
av mange45
@Micce1980, hittade inget via den länken
hadde bara nr till dom utan väme ska kolla med volvo vad det kostar köpa alt hoss dom om dom fortfarande har kvar dom såg det fans med kabelstam och alt att köpa
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]