Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Freddy100 skrev:Jag har alltid betalat mindre pengar för själva service i jmf med era fasta kostnader. Och jag kör inte Tesla. Ägare till V70 MY2005 som ägs från början och V90CC 2020, Men men...tack för input :P
serviceavtal är inte dyrare, man slår bara ut kostnaden per månad, man kan ta serviceavtal på 1-3år och de räknar då ut vad dessa 3 servicar kostar och slår ut kostnaden per månad, Sedan kan du inte jämföra din kostnad med min tex då alla ÅF har sina egna priser. Men det blir inte dyrare med servicevatal än om du betalar dom vid varje tillfälle iaf, så mycket kan jag säga dig,
Användarvisningsbild
av Derank
att du betalade 2400 för din senaste service, säger ju inte mig nånting el hur, det varierar ju från modell till modell och körsträcka och vart i landet du bor, det förstår ju du ochså. jag betalar 316kr i månaden på ett 3årsavatal upp till 6år upp till 2000mil på år, bilen är en xc60 2016, servas på bilbolaget, lånebil vid servicetillfället. service år 1 kostar 3760kr år 2: 3965kr år 3: 4800kr om jag skulle betala dom vid varje tillfälle så som du ser så tjänar man några hundralappar tom vid att ha serviceavtal.
av DeaL
Derank skrev: tor 24 sep 2020, 00:21 att du betalade 2400 för din senaste service, säger ju inte mig nånting el hur, det varierar ju från modell till modell och körsträcka och vart i landet du bor, det förstår ju du ochså. jag betalar 316kr i månaden på ett 3årsavatal upp till 6år upp till 2000mil på år, bilen är en xc60 2016, servas på bilbolaget, lånebil vid servicetillfället. service år 1 kostar 3760kr år 2: 3965kr år 3: 4800kr om jag skulle betala dom vid varje tillfälle så som du ser så tjänar man några hundralappar tom vid att ha serviceavtal.
Ja precis såhär har jag resonerat. En basservice kostar 4600 hos min ÅF och jag tror inte jag kommer undan billigare på nästa service och nästa igen så ett serviceavtal bör vara att föredra iaf för min del.

Finns ingen sticka på vea motorn, 5 cylind[…]

Kan även fylla i, iom att TS hade Torx som up[…]

Jag bytte frihjulslager för några m&ari[…]

Det brukar vara plåtkonsolerna som rostar s&[…]