Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av peppepp
Någon som vet var denna kabel ska sitta? Hittade den lös dinglandes när jag var och pillade i fronten häromdan...
Användarvisningsbild
av Steffe3
Skulle väl kanske kunna vara till främre parkeringssensorerna, det är fördraget på en del av bilarna för att göra det enklare att eftermontera.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Haha, ja det är det ju då :party:

Då har jag inte så många andra gissningar för tillfället :P
Användarvisningsbild
av fjohan82
Det sitter en "plugg" på den vad jag kan se, så det bör ju inte vara någon kabel som har hoppat loss...
Den är förmodligen till någon extrautrustning som bilen inte har. Eluppvärmda spolarmunstycken kanske?
Användarvisningsbild
av Steffe3
fjohan82 skrev:Det sitter en "plugg" på den vad jag kan se, så det bör ju inte vara någon kabel som har hoppat loss...
Den är förmodligen till någon extrautrustning som bilen inte har. Eluppvärmda spolarmunstycken kanske?
Den till munstycken är bara 2-polig dock, och sitter bakom vänster strålkastare. Den där ser ut att ha många fler poler, och verkar hänga under krockbalken av nån anledning.
av Rådlös
Kolla om det är spänning i kontakthålen. Du kanske kan klarlägga om det blir spänning i vissa lägen och på det viset få fram vad det handlar om? T.ex extraljus eller något? Kolla också om det står något Volvonummer på kontaktdosan. Då har du kommit mer än halvvägs.
Användarvisningsbild
av peppepp
Inte så att det är fördraget för adaptiv farthållare då? Den är 8polig

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av peppepp
Rådlös skrev:Kolla om det är spänning i kontakthålen. Du kanske kan klarlägga om det blir spänning i vissa lägen och på det viset få fram vad det handlar om? T.ex extraljus eller något? Kolla också om det står något Volvonummer på kontaktdosan. Då har du kommit mer än halvvägs.
Bra tips, får kika på det!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]