Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Larmet är en programvara utan egen säkring. Man kan inte avaktivera larmet själv. Det enda du kan göraär att tysta sirenen. Programvaran kan vara avinstallerad, kan endast göras av volvoåf. Borde kunna kollas av närmsta volvoverkstad då den åtgärden säkerligen sparas i deras servrar. Har du originalfjärren? För det är den som "larmar på". Knepigt tycker jag.
Kan nog varaklokt.
Har duinga konstigheter typ meddelanden i displayen så är troligen allt ok. Har du lästa av bilen med volvoanpassad läsare? Inga felkoder där så har tidigare ägare avinstallerat. :-(
Anette62 skrev:Säkringen bytt nu men dioden blinkar inte så ...
Jag tycker du sa kolla om du har låskistor med mickro brytare i dörrar samt huv o baklucka. Jag är inte säker men finns det en låskista med en mickro brytare som inte vill längre blinkar inte dioden på brädan när du låser med fjärren. Det enda som händer är att du låser men inget av larmet aktiveras.
Om en mikro brytare är dålig tror bilen att en dörr eller lucka är öppen och larmar inte på.
Annat som märks är att innerbelysningen inte släcks om systemet tror nån dörr är öppen fast du stängt den med lysknapparna i taket ställda i rätt läge (eller var de nu sitter.)
Lyser tex inte en eller fler röda lampor i dörrar när du öppnar kan man misstänka att nån tagit väck lampan så batterit inte sa dras ur.
Sagda lampor lyser hela tiden om mickro brytaren tror dörren/ dörrar är öppen. Och det larmar som sagt inte på.'

Så här är det på gamla V70 gen1 borde vara samma på din. Klart larmet kan vara släckt med dator va vet jag. Men om man låser med en öppen dörr eller lucka borde det inte ge felkod samma om en micro brytare är paj det blir ju samma sak de som kan mer får rätta detta.

Just my one cent.
av MickeM
Säkringen är väl bara till själva sirenen?
Bla för att ha laddning av backup batteriet. (Battetiet som bör tas bort på alla)

Även utan den säkringen, tror jag att den ändå blinkar, mm, om man öppnar utan att avaktivera larmet. Själva sirenen är nog sönder på flertalet av dessa årgångar pga självförstörelsen av backupbatteriet.

Har du ingen knapp för avaktivering av rörelsesensorn (invid DSTC knappen på mittkonsollen) saknar nog bilen larm.
(En 2003 kanske kan ha bara "STC" på knappen förresten. DSTC blev standard först 2005)

Röda blinkdioden kan nog finnas ändå.

(Kupeövervakningen/rörelsesensorns knapp ser ut som en bil med två streck innuti)

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att loss[…]