Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mr_kenzo
Är ute efter en billig T6,

men när jag kollar på blocket så har samtliga rullat mer än 20000 mil!!

Är bilen slut/trött , Turbo aggregaten måste väl ha gjort sitt vid det här laget??
av mr_kenzo
och jagvet att om jag är ute efter en billig t6 så får jag räkna med höga miltal, men undrar om de håller,,
någon som äger en högmilare?
av nero
Jag har en t6a som gått snart 28 tusen mil.-99 a.
Aldrig märkt något att turborna skulle svika.
Men som jag skrivit i en tråd om svajig gång,bör man nog göra en total uppdatering emellanåt.
den har däremot en förmåga att käka alla möjliga leder i framvagnen,så det bör man beakta.
annars en mycket trevlig bil.
Va inte rädd för att köpa en,finner inte att detskulle vara mer fel på en t6a än en annan sorts turbovolvo.
som en mekaniker på bilia sa "det är en mycket underskattad bil".

mvh Jim
av mr_kenzo
oj 28k mil, det var inte dåligt, =)

jo det brukar vara så med effekt starka bilar att leder o stag brukar ge sig,,

men tack för svaret,
Användarvisningsbild
av Fluffen
Hur länge turbon håller beror helt på hur bilen har körts. Hårdkör man och stannar bilen direkt blir inte någon turbo speciellt långlivad.
av mr_kenzo
har aldrig ägt turbo bil , men vet dock att man ska låta bilen stå på tomgång halv minut elelr lit emer för att aggregaten ska smörjas in??
av DaXX
Har själv en T6:a som har rullat ca 21.000 mil och den fungerar alldeles utmärkt. Hade dessutom tur med att det endast var 1 tidigare ägare på den samt att den gått under trygghetsavtalet vilket har gjort att samtliga barnsjukdomar är borta. Därefter var den servad på Bilia så det var bara att knalla in och få kopior på serviceprotokollen och se vad som gjorts med bilen.

Det tog mig ca 4 månader innan jag hittade mitt exemplar så om du offrar lite tid och följer upp vad som är gjort med bilen så lär du nog hitta ett fint ex du med :)
av nisse4hult
Det är nog växellådan som går långt för turbona....jag har en renoverad och förstärkt låda... kostade 30000+, men så går det kalas nu också.
Funderar på att sälja, men man får ju inget vettigt för underskattade bilar, som sagt.
Motorn tappar kraft och dör.

Lampan börjar inte lysa direkt. Om det ä[…]

Hej! Nykomling i forumet här😊 Har en XC90 202[…]

installera dragkrok

Kollade på skroten och det finns två m[…]

Om Din bil halkar till så kommer också[…]