Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zofia
Har ni några rekommendationer kring bra hemsidor att beställa däck från?
Tittar på Däck365 och alvén & ingvarsson, bra pris på däcken jag tänkt hos dem bägge men hittar inte många recensioner om de sistnämda.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag har beställt från Däck365 flera gånger, alltid fått nya fräscha däck.
Har även sneglat mot https://www.tirendo.se men har ingen erfarenhet av dem.
Användarvisningsbild
av Jallemet
Köpte för första gången via nätet i somras, valde bythjul och fick färska däck och snabb leverans.

Det tog ett par dagar innan jag hittade någon som kunde kränga på dom till bra pris. Fick förslag om att boka däckkrängare via bythjul för 650:-/4st men jag jagade lite själv.
av KalleJ
Går att fråga om produktionsdatum från de seriösa däckhandlarna. Annars brukar de inte vara problem med sommardäck, är väl mer vinterdäck som är några år gamla ibland.

Smidigaste är ju att skicka däcken direkt till däckkrängrna, vet iaf en däckfirma som tar emot däck om man frågar först. De är inte billigast dok..
Användarvisningsbild
av lennarte
www.dackonline.se här också.
Köpt både sommar och dubbade vinterdäck där i många år till båda bilarna 185/65×15 både sommar och vinter till Volvon. Omkring 500 kr/st. 205/55×16 somardäck (något dyrare) och 195/65×15 dubbat till Passaten (omkring 600 kr/st). Ska köpa 4 nya till nästa vår nu i vinter till Passaten. Köpte 2 nya vinterdäck till Passaten till förra säsongen, dom hamnar bak på Volvon nästa sommar. C:a 10 dubb kvar, sammanlagt i båda. Men bra mönster, för sommardäck alltså (c:a 5 mm)
Jag kränger och balanserar själv.
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har köpt av Alven&Ingvarsson flera gånger genom åren. Finns inget att klaga på.. Senast handlade vi på Däckvaruhuset, som tidigare hette Molvay, också bra på alla sätt..

/Thomas

Aha! Missuppfattade då.

Ska stå antingen 1031 eller 1041. Det senare[…]

Det tyder på att dina glidkolvsok spontan[…]

D6 vägrar starta

Hej ni som hade detta problem har ni hittat en l&o[…]