Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av trenas
Undrar om någon vet var man hittar instruktioner för glödlampsbyte, blinkers, på V70 -98.
Användarvisningsbild
av volvo
Har du inte din handbok till bilen? där visar dom hur du ska göra det.
Jag menar den boken som man får med när man köper bilen, men glömtbort vad den heter.
av v70
volvo skrev:Har du inte din handbok till bilen? där visar dom hur du ska göra det.
Jag menar den boken som man får med när man köper bilen, men glömtbort vad den heter.
Kan det vara instruktionsboken du menar :lol:
Användarvisningsbild
av Lindepär
Jag kan kolla, har bytt blinkerslampor fram och bak, men inte på sidorna, men kommer inte ihåg hur det såg ut.
Fram har jag för mig att det bara var en liten låsflärp på insidan (motorrummet) som man trycker åt något håll, sen är det bara att dra hela insatsen rakt ut. Var försiktig när du monterar tillbaka den bara, jag bröt av alla styrpiggar och fick handla ny blinkers :oops:
Bak var det nog bara att bryta loss täcklocket med en liten mejsel, sen ser du hur det sitter fast. Har inte bilen här men jag ska försöka komma ihåg att titta....
av alan
Jag har för mig att man bryter ut sido klnkersen med en smör kniv, sen sitter lampan bed en bajonet fatning.

Hej. Här om dagen pratade jag med någon[…]

Hur tar jag ut felkoder på en 96a?

Vanligaste felen är för lite gas, shimsa[…]

Volvo on call och GSM

Pratade med Volvo om det och de låter inte[…]