NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

20200911_073446.jpg
20200911_073446.jpg (183.31 KiB) Visad 522 gånger
Parkerade naturligtvis lite illa så Det var svårt att ta bild men det sitter ganska tight bakom rampen är det endast 10-15 mm kvar till inte Polen
20200911_073451.jpg
20200911_073451.jpg (184.69 KiB) Visad 522 gånger
20200911_073446.jpg
20200911_073446.jpg (183.31 KiB) Visad 522 gånger
Man får "klä av" hela fråntstycket och sen montera rampen stötfångarbalken. Därefter får man "trä på" frontstycket.
Men
Skulle ja montera ramp i dag hade jag definitivt suttit den ovanför nummerskylten pga av att den relativt låga placeringen i de nedre luftintaget, begränsar luftströmmen till intercoolern men framför allt så "slukas" ljuset upp av vägbanan.
I grillen :
+ Betydligt bättre ljusutbyte
+ Betydligt lättare att komma åt både att montera och att justera ev vinkel
- Utseendet
- Mer iögonfallande och lättare att bli av med

I nedre luftintag:
+ Betydligt snyggare nästan som om de va original
+ Svårare att stjäla
- Dåligt utbyte av "ljuskäglan", Stor reflektion av våt vägbana
- Svårare att hålla snygg/ren
- "Stryper" eller åtminstone reducerar luftflödet som kyler inloppsluften = sämre motorprestanda?

Vad är viktigast, ja de e nog högst Individuellt
Uppdatering:

Skulle ändå plocka loss fronten för att byta kondensor.

- Gjorde som MrCougar och plockade bort det nedre gallret, det var enligt mig den lättaste och snyggaste lösningen.
- Använde mitt fäste som liknar det från biltema, en bockad lite tjockare plåt skulle funka lika bra.
- Skruvade fast fästet i krockbalken (gängtapp plus skruv), här gäller det att veta hur långt ner man ska skruva fast det, fast man kan alltid justera lite med brickor på själva lampfästet.
- Fick skära bort lite plast ur "luftguiden" till intercoolern för att ledrampens fästen skulle få plats (detta syns inte).

Jag har min ramp aningen vinklad uppåt för att slippa onödigt mycket ljus rakt ner i vägen. P.g.a. att dessa ledramper kastar ljuset väldigt brett/högt blir ljusbilden ändå bra.
@MarcusGen,
MarcusGen skrev:Uppdatering:

Skulle ändå plocka loss fronten för att byta kondensor.

- Gjorde som MrCougar och plockade bort det nedre gallret, det var enligt mig den lättaste och snyggaste lösningen.
- Använde mitt fäste som liknar det från biltema, en bockad lite tjockare plåt skulle funka lika bra.
- Skruvade fast fästet i krockbalken (gängtapp plus skruv), här gäller det att veta hur långt ner man ska skruva fast det, fast man kan alltid justera lite med brickor på själva lampfästet.
- Fick skära bort lite plast ur "luftguiden" till intercoolern för att ledrampens fästen skulle få plats (detta syns inte).

Jag har min ramp aningen vinklad uppåt för att slippa onödigt mycket ljus rakt ner i vägen. P.g.a. att dessa ledramper kastar ljuset väldigt brett/högt blir ljusbilden ändå bra.
Vilken färg var det på kabeln som du tog styrströmmen från? Svart/grön?

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]