Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av s0924
Har inte s60 -06 automatisk instrumentbelysning så att ljuset stärks när man kör in i en tunnel dagtid? Eller är det en inställning som ska göras? Jag kan inte att se t ex hastighetsmätaren i det relativa mörkret som blir när det blir mörkt snabbt och ofta finns fartkameror i tunnlarna.
Min V70N 05 har en ljussensor för instrumentbelysningen.
Den tänder upp när jag kör in i garaget. (Beror lite på hur ljust det är vid tillfället)
Det är viss fördröjning dock.
@MickeM,
MickeM skrev:Min V70N 05 har en ljussensor för instrumentbelysningen.
Den tänder upp när jag kör in i garaget. (Beror lite på hur ljust det är vid tillfället)
Det är viss fördröjning dock.
Var sitter ljussensorn?
s0924 skrev: tor 10 sep 2020, 22:47 Har inte s60 -06 automatisk instrumentbelysning så att ljuset stärks när man kör in i en tunnel dagtid? Eller är det en inställning som ska göras? Jag kan inte att se t ex hastighetsmätaren i det relativa mörkret som blir när det blir mörkt snabbt och ofta finns fartkameror i tunnlarna.
Att köra in i en tunnel blir väl detsamma som att det blir mörkt ute, alltså att ljuset regleras ner från det maxljus som gäller dagtid?
Du får väl ställa upp ljusstyrkan på reostaten.
Insug b6254

Jag tror det är motorolja som kommer genom ve[…]

XC60 MY27

Ja, vi norrmän kommer nog att gå p&arin[…]

Det finns ett ställe till där jag inte l[…]

Vredet ska låsas automatiskt när du try[…]