Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oreilly
Hej på er alla Volvo-vänner,
Har hämtat ut en ny Volvo Xc60 B4 awd svart häromveckan. Jättenöjd även om jag var lite skeptiskt först då jag har kört två Vw Tiguan sista gångerna. (Alla tjänstebilar). Jag gillade Tiguan för allt som man fick i förhållande till priset. Backkamera, soltak, automat, car play etc.
Men nu till svarta pärlan. Supernöjd och är verkligen grumt impad av infotainment systemet. Behöver knappt använda carplay längre förutom för Waze appen(världens bästanavigator) Synd att carplay inte kan visas över hela skärmen men det är väl en begränsning från apple och carplay.
Saknar dock utrymmet att lägga prylar i. Inga fack under stolarna... och i princip inget i lastutrymmet under bagagerumsmattan. På Tiguan hade jag plats för cykelställ, förlängningskablar, första hjälpen... ja hur mkt som helst.
Andra saker som rockar med Volvon, Volvo oncall. najs! Att kunna starta bilen på uppfarten innan man skall åka... lovely. Stor tank är bra för mig som kör mycket(det blev 15000 med förra bilen på 34 mån)

Har inhandlat lite bilvårdsprylar så skall testa GördetmedRWs keramiska spraylackskydd i helgen. Samt sätta svarta vinyldekaler med sverige flaggan över den delen på nummerplåten som har eu-symbolen.

Men nu till mina frågor...
1. Funderar på att ta bort modellbeteckningen XC60 samt B4 dekalen. Vad tycker ni andra? Har ni gjort det?
2. Backkamera är ju det bästa som finns efter Automat... är det någon som har eftermonterat detta, dvs köpt ett kit? Är det färdigdragna kablar? Antar att man måste in till Volvo verkstaden och använda datorn. Någon?
3. Takräcke, alltid vurmat för Thules prylar och inser att jag behöver ett takräcke... Volvo vs Thule... vad kör ni?
Användarvisningsbild
av RmK
Det finns monteringsbeskrivning för backkameran. Det verkar vara ett stort jobb. Då de måste plocka bort det mesta på högersidan bak mot bagageutrymmet plus plasten på insidan av bagageluckan. Säkert inget större problem för en verkstad. Men inget man gör själv kanske. Sen måste bilen programmeras om med VIDA.
av Primus
Grattis till nya bilen. Vad är din upplevelse av motorn och växellådan så här långt?
av kantarell
DSC_6637 (3).JPG
Add description
DSC_6637 (3).JPG (589.26 KiB) Visad 2126 gånger
Varför inte ta steget fullt ut och rensa hela aktern. Numera finns det inte heller kvar någon reklam på skylthållaren.
Användarvisningsbild
av sony
Får jag fråga varför du inte beställde allt frpn början om du har hämtat en ny bil? Syftar på det du vill eftermontera.
Användarvisningsbild
av Wibe
Håller med rensa baken Bild Fast alla tycker vi olika så klart.
A9BC23F8-4E98-47FD-82FE-A306A0DF4ED6.jpg
A9BC23F8-4E98-47FD-82FE-A306A0DF4ED6.jpg (517.3 KiB) Visad 1891 gånger

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av dfa
Har Volvo original takräcken över sedan jag sålde min XC60. Har inte orkat lägga ut på blocket än. Finns i GBG. PM om intresse.
Användarvisningsbild
av perin
rallekalle skrev:Grymma böter på modifiering av reg.plåten :-D
Sett många sådana skyltar bl.a. på Blocket, förstår inte själva idén?

Bilen har obd uttag men med med ett konstigt obd u[…]

Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]