Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fisk33n
Hej.
Stannade till bilen idag för att släppa förbi en mötande bil. Då dog bilen från ingenstans. Skulle starta, den hosta och sen slocknade allt. Lampor m.m fungerar i bilen, clåset med. Men tändningen är helt död, stereon med. Inget händer när jag vrider på nyckeln.. inget rör på sig, inget händer alls på instrumentpanelen som att batteriet var urkopplat. Batteriet var fulladdat med batteriladdare innan körningen så ej där felet är heller tyvärr..

Någon som vet i vilken ände jag ska kolla?

/Ny på detta med att skruva själv så förklara som om en 5 åring ska förstå :nerd:
Efter du laddar batteriet kollade du att generatorn laddade? Kan vara att den är kass och inte laddar batteriet under körning. Men då ska man få ett meddelande om generatorfel i instrumentet, eller hur? Ladda om batteriet och starta bilen. Sedan mäta batteri laddning under gång.
Men känns som det är något annat än batteriet då lampor i bilen fungerar, samt att när jag vrider om nyckeln så händer det absolut nada. Instrumentpanelen reagerar inte i något läge, stereon startar inte ens som den annars för redan i läge 2
av MickeM
Batteriet kan vara kass fast det var nyladdat.
I synnerhet om generatorn inte laddar heller.

Men, det finns fler saker det kan vara.
Allt från kabelbrott till CAN modul.

Sitter batterianslutningarna fast, eller glappar en av dom? Kanske dåligt åtdragen efter laddningen...?

Min gissning är att din dragkrok inte blir go[…]

Alternativet till att nyckeln finns i bilen ä[…]

XC60 MY27

Det beror på att jag / vi inte tror på[…]

Hej, jag har problem med att jag får felkod […]