Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sony
Men ni får sportratt,sportstolar,sportchassi,andra fälgar,pianosvarta lister runt om fönster,pianosvart grill,svarta backspegelkåpor, Allt finns förutom ett litet emblem .
sony skrev: mån 07 sep 2020, 20:11 Men ni får sportratt,sportstolar,sportchassi,andra fälgar,pianosvarta lister runt om fönster,pianosvart grill,svarta backspegelkåpor, Allt finns förutom ett litet emblem .
Instämmer, fattar inte paniken 😅
fkullberg skrev: mån 07 sep 2020, 20:37
sony skrev: mån 07 sep 2020, 20:11 Men ni får sportratt,sportstolar,sportchassi,andra fälgar,pianosvarta lister runt om fönster,pianosvart grill,svarta backspegelkåpor, Allt finns förutom ett litet emblem .
Instämmer, fattar inte paniken 😅
Ett emblem säger allt. 8-) :P
BMW M-Sport, det är ett starkt etablerat varumärke, man kan köpa pennor, skor, kepsar, tröjor, paraplyer, väskor, mm, mm, mm.
Köper man M-sport så har man emblem på precis allt, och då menar jag allt.

Jag skulle vilja höra va BMW folket skulle sagt om man helt plötsligt banta ner på alla emblem och sa ”nä dom får nöja sig med sportchassi och svart grill, men pröjs ska vi ha”.
Det hade blivit ramaskri. Medans Volvofolk är lite mer svenska och böjer sig fram och tar emot med ett leende.

Det jag vill säga är att varumärket rdesign verkar inte vara något som volvo värnar om eller bryr sig om längre, utan det verkar fasas ut och man vill att Polestar ska ta plats.
Fast från början kommer ju dessa beteckningar från exklusiva sportmodeller, köpte man en M3:a eller M5:a på slutet av 80-talet var man ju ganska ensam om emblemet. Sedan insåg ju tillverkarna att man kunde sälja stylingpaketen utan att använda starkaste motorn och vips blev kundkretsen mycket större. Nu har det ju blivit inflation på uttrycken M-sport, S-line, Sportline och R-design eftersom det står på var och varannan bil. Volvo resonerar väl helt enkelt att tiden för detta börjar passera och det är säkert flera tillverkare som kommer göra så. Det är ju inte så många bilar idag som det står TURBO med stora bokstäver på sidan av bilen...
Användarvisningsbild
av sony
Köp inte Volvo då om ni stör er på en sån liten grej. Min tanke var bramenade att ni har allt annat. Om det är så viktigt för er köp inte volvo.
sony skrev: ons 09 sep 2020, 17:38 Köp inte Volvo då om ni stör er på en sån liten grej. Min tanke var bramenade att ni har allt annat. Om det är så viktigt för er köp inte volvo.
Liten sak för vissa men stor sak för andra som fortfarande vill ha en Volvo.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]