Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xAx
Har en ytlig plåtbuckla i bakdörren som jag vill trycka ut. Kommer jag åt bucklan som sitter i höjd med det horisontella vecket som går utmed hela sidan på bilen om jag demonterar dörrsidan eller är det plåtprofiler, krockbalk och likandne i vägen? Vecket går mitt igenom bucklan som har formen och storleken av en amerikansk fotboll som tryckts tryckts in 2-3 mm i plåten. Tror det är lätt att trycka ut den från dörrens insida. Tacksam för svar och tips.
Vet inte var du bor men det finns folk som är otroligt duktiga på att "massera" ut bucklor. Kolla på Google. Bor du nära Göteborg finns det några som jag tror du hittar på buckla.se, ligger på ringön. Tagit hjälp av dem npgra gånger.
Sen finns ju Bosse Bildoktor-tipset (har inte provat själv), värm plåten med varmluftspistol, tryck dit en bunt smältlimstavar och när de har kallnat och fastnat, dra! :-)
Insidan (merparten i alla fall) på dörrarna brukar vara svåråtkomlig; balkar, fönsterhissar och allehanda täckplåtar sitter i vägen..
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Fick plockat ut 4-5 bucklor på olika dörrar för runt tusenlappen för något år sen. Var det värt för att slippa risken att misslyckas själv.
På min bil gick det att göra med verktyg nerstuckna vid fönsterlisterna.
EX60

Idag har jag varit och kollat på bilen i[…]

ok, låter som en bra idé. Kanske rent[…]

Har inte tittat på filmerna så vet in[…]

Lyser lampan kan du ta ut felkoder. Kolla under mo[…]