Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tottep
Hej,

Jag är nyfiken om det finns någon eller några som har gjort Polestar uppgradering på sin XC90 T5 för jag hittar en del om D5 och andra modeller, om du har gjort det .... var det värt det eller inte om i så fall varför och inte varför? Hur ändra sig bilen i karaktär för vad jag förstår så är det inte många extra hk men en del ökad nm.

Tack på förhand!
av Tottep
Det verkar inte vara så många som har gjort det på den specifika modellen, men om jag utökar egentligen samma fråga till alla er som har gjort en Polestar optimering ....var det värt det eller inte om i så fall varför och inte varför? Hur ändra sig bilen i karaktär för vad jag förstår så är det inte många extra hk men en del ökad nm.

Tack på förhand.
att du inte fått svar är pga att denna fråga bollats rätt många gånger i olika delar av forumet.
Men för att ge dig ett kort svar: Ja det är värt det, ja bilens karaktär ändras i alla körlägen, till det bättre! och väger mer än än att man får ett par hästar extra, se mer hästarna som en bonus istället.
av Tottep
pellemando skrev: fre 11 sep 2020, 14:42 att du inte fått svar är pga att denna fråga bollats rätt många gånger i olika delar av forumet.
Men för att ge dig ett kort svar: Ja det är värt det, ja bilens karaktär ändras i alla körlägen, till det bättre! och väger mer än än att man får ett par hästar extra, se mer hästarna som en bonus istället.
Jag bockar och bugar för svaret och nu är det beställt :-)
av Tottep
Absolut, speciellt vridmomentet i mellanregistret.....det känns som det har blivit ett bättre samspel mellan gaspedal, motor och växellåda sedan kan man nog tycka att den borde haft dessa optimeringar som standard från fabrik.

Om det var min bil hade jag bytt batteri. Det bruk[…]

@Micce1980, stämmer väl troligtvis. Vi &[…]

Hård Bromspedal

Hej allesammans, Jag har ett skumt problem med min[…]

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]