Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

berrabus skrev:Byta färg på sladdar/trådar är ju aldrig att rekommendera. Nu hjälper det ju inte dig i ditt felsökande men iallafall.

Leta reda på ett elschema och mät dig fram att det till att börja med finns 12v och jord där det skall finnas.
Hej. Nej de är ju inte rekommendera att byta färger förståss men det var så jag gjorde i ändarna på kablarna , man ser tydligt vart alla kablar ska så det är inga problem. Jag har letat överallt på nätet och inte hittat något vettigt elschema alls faktiskt.. Vet ju inte vad alla kablar är och dess funktion. Vet du vart det finns scheman till min bil? Tack för svaret . Mvh :-D
17- vit- elmanövrerad backspegel vänster

18- svart/vit - elmanöverad backspegel vänster

20 - svart/violett - styrenhet förardörr (rutorna)

3 - grön lila låsmotor centrallås framdörr vänster

Dessa funktioner är borta för mig, dessa kablar är skarvade med kablar från skroten, från ett kontaktstycke HÖGER FRAM, kabelbrottet är vänster fram. Är det olika kabelskor beroende på vilken sida? Dom ser helt identiska ut... ? Kan detta vara felet? Någon som vet?
S6024t skrev:kan inte tänka mig att det skulle vara olika kabelskor..
nej då undrar jag om jag har bränt någon komponent när jag lödde ihop kablarna, men så varmt kan det knappast ha blivit heller. Allt stämmer enl. Kopplingsschema också., Detta var fan ett mörker.
StefanN skrev:Har du trippelkollat alla skarvar och även dom kablar som inte är skarvade?
Jajamen. Har skarvat 7 kablar som va helt av, sedan var några skadade så man såg kardeler som stack ut. Dessa trädde jag på krympslang över och brände ihop. Fattar inte själv hur det inte kan funka när alla kablar är hela.. får väl hänga av dörren för 7e gången och titta igen... Detta blir man tokig på.. det går åtminstone att få det att funka till slut om man drömmer igen dörren hårt eller ruckar på kabeln/kontaktstycket.

Trevlig fredag :party: mvh
V90 D5 CC - skillnad på motor MY?

Den var ju snygg. Ingen 4-zons klimatanläggni[…]

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]