Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vardelos
XC60 T6 Rdesign 2021

Rdesign nyckel är borttagen, Rdesign mattor borttagna, Rdesign märke på ratten borttaget.

Extremt besviken, är det pga flytten till Torslanda eller börjar man holka ur det lite speciella med rdesign?

Förra modellen av XC60 stod det rdesign vart man än titta i bilen, stämplat i lädret, instegslister, start av stereo osv.

Idag finns det nada som skvallrar om att det är rdesign, om man inte är nörd då och vet hur kjolarna ser ut och svarta backspeglar, uruselt.

Verkar som att Inscription lanseras som det bättre valet utomlands medans i sverige är det de högsta valet, som nu då skrapas tunnare för varje år.
Verkar som att Volvo vill göra sina nyare bilar till vanlig "folk bil" med tanke på borttag av emblemen och max hastighet på 180km/h. Dom satsar nog på Polestar bilarna i detta segment verkar det som?
Så nu är inte Rdesign något speciellt utan en helt vanlig utrustningsnivå, det enda man får är en annan kjol och lite extrautrustning, det är bara vi volvonördar som lägger märke till det, en annan människa måste ta på sig glasögonen och inspektera märkena på bakluckan.

Min kompis får snart sin kinatillverkade xc60 t6 rdesign så jag ska kolla lite på den, min är beställd efter honom men bilen kom innan pga att den byggs i torslanda.
Blir A6 allroad om 2 år istället, för volvo blir ju bara gubbigare.

Anledningen att jag tog XC60 rdesign var att dom ändrat på V90CC, dom har tagit bort det absolut snyggaste på hela bilen, Utblåsen. Den ser så jäkla muppig ut nu :crying:

Så då är det andra alternativet rdesign, men nu är ju det ingen fräsig bil jag fått utan en gubb bil, allt det ungdomliga/fräsiga är väck.

Och polestar går bort för den passar inte företagets image och kostar för mycket dessutom.

Volvo biter sig själva i arslet
Användarvisningsbild
av V9097
Jag kan bara hålla med, R-design har urvattnats en hel del. Men stolarna är fortfarande bra och fälgarna snygga, alltid något.

Tycker även man gjort bort sig lite med Inscription, det går tex inte att välja vilka dekorpaneler man vill utan att byta färg på klädseln.
HeavyMetal skrev: fre 04 sep 2020, 22:54 Hur längesen var det som R-Design märken försvann från säten och mattor nu? För det måste väl varit innan MY19 eller MY18 eller?
säten var senast på förra XC60 modellen jag såg det. Mattorna och nyckeln försvann när produktionen flyttades till Torslanda.

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]