Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MikeP
Hej,

Ska slänga på en dragkrok på min 945 98:a och som jag har förstått det efter lite spanande i andra trådar så ska elen för detta vara förberett i min bil?
Kikade ner i ena baljan i bak och fann detta! Kan det vara något?(Bifogade bilder) har tyvärr ingen multimeter så jag kan konstatera saken själv.
Bilagor
drag2.jpg
drag2.jpg (210.92 KiB) Visad 1500 gånger
drag1.jpg
drag1.jpg (145.69 KiB) Visad 1504 gånger
av triumph00
Hittade du den i vänster balja, så är det säkert den - där hittade jag min :wink:
Har för mig den såg så ut

Köpte min elsats på Bilia och det var bara att plugga in, så var det klart
Elkontakten vid kroken var igenfylld - vilket minimerar överslag
av fewi1
Japp som triumph00 säger så är det den om den ligger till vänster :) såg ut så på min! Köpte elsats på mekonomen o det var bara att plugga in :)
Användarvisningsbild
av MikeP
köpte elen på Volvo och krok på Mekonomen, mkt smidigt att montera. Och besiktning slapp man också=)
av larseis
Hejsan!

Lyfter denna gamle tråd då jag nyligen köpt mig en volvo 945 från -97 som jag vill sätta dragkrok på.
Bilen är i fint skick och har inte gått mer än 15000mil så jag vill ogärna klippa i kablar i bilen.

Enligt volvo i Sölvesborg har kabelsatsen som är plug and play utgått!

Har även varit på Mekonomen men finns ingen färdig där heller.

Någon som kan guida mig till var jag kan hitta det jag söker??

(Söker alltså elkabelsatsen som bara är att plugga in i kontakterna som sitter i vänstra baljan i bagaget)
av Donaldduc
Kolla bildelsbasen. Om det är en originaldel så borde den rimligtvis finnas på de flesta bilar som är lite bucklade. Sedan så behöver man ju inte klippa i kablarna utan man sätter ju strömtjuvar på de befintliga kablarna. Om du sätter dit strömtjuvar av god kvalitet så kommer det hålla längre än bilen .
av triumph00
Går det inte bara att köpa en standardsats och sedan koppla in "löst" i kontaktdonet i bagagen (alltså med passande stift och trycka in på resp plats)?
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Klart det går att koppla standardsatser, det är ju inget magiskt med dom. Går att ta direkt från kablaget till bakljusen om det är så. Det är ju bara posljus, bromsljus, blinkers och jord som man måste ha.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!