Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sandberg
golfgti skrev:Fota lite idag ska göra det bättre sen.

http://www.garaget.org/?car=66405

Mike
Fotat på Lidlparkeringen i västerås?

Snygga fälgar måste jag säga.

Torsdag ska min classic komma. Börjar bli rejält sugen nu...
Användarvisningsbild
av golfgti
Fotat på Lidlparkeringen i västerås?

Snygga fälgar måste jag säga.

Torsdag ska min classic komma. Börjar bli rejält sugen nu...[/quote]

Ha Ha jo det stämmer har aldrig handlat där med det duger för fotografering!!
Mike
av DaAddez
addeer skrev:Bild på min V70 Classic...lite mulet ute men men...
Funka inte att lägga upp dem direkt men klicka på länkarna för att titta, klicka sedan på själva bilden för att få rätt skärpa.

http://www.ladda-upp.com/bilder/715/v70-classic-2-2C4d

mm helt klart den snyggaste färgen just nu.. electric silver...
av gorgen77
Jag tog detta:

Volvo V70 2,4 170 Classic Momentum
Titanium grå Metallic 455

Inredning Sportläder Mörkgrå AA70

Paket Bälteskudde, el.barnlås

Alu-hjul Orestes225/45R17,
Bakre mittarmstöd m mugghållare
Eluttag 12v bak,
High Performance högtalare HU-650,
Innerbackspegel aut avbländning,
Mugghåll mittkonsol fram,
Takspoiler,
Krock-kudde pass med nyckelavstängning

Delbart drag
Skålade gummimattor grå
El-motorvärmare med kupékontakt
Vinterhjul på Musca Alfälg (195/65-15" Nordfrost 5)

275'

/Rikard
av sandberg
Så då landade men V70 igår.
Blev som sagt en 170 Classic
* Automat
* Momentum
* Svartmetallic
* Tonade rutor
* Vinge
* 17" Tucana.

Mina första intryck är blandade. Det positiva är helt klart komforten. Sköna stolar, skön gång i motorn, automatlådan verkar trivas bra ihop med motorn vilket är riktigt skönt.

Det negativa är dock
* Toningen var väl sådär...inte speciellt mörk och känns som ett "onödigt" tillägg.
* Passformen. Herregud Volvo. Jag har haft två stycken nya Audi A4:or innan, och det går absolut inte att jämföra. Har också sedan 2 månader en liten Citroen C3 HDI och pendlar med, till och med den har bättre passform på instrumentering än vad Volvon har. Lite pinsamt faktiskt.
* Förbrukningen. Hoppas den går ner, nu får man ju panik när man ser färddatorn. Kan ju dock bero på att jag jämför med C3:an som drar 0,4-0,5 liter milen 8)
* Strålkastarna: Varken halv ellre helljus imponerar speciellt. Lite besviken, Bi-xenon och allt...
Användarvisningsbild
av Jon
Förbrukningen ska väl gå ner lite har jag fattat, en ny bil är tydligen lite för ny eller något.

Jag tycker inte den är så farlig, min bil har nu gått lite mer än 30 mil och bara i stadskörning i Göteborg, den är lite hetsig. Och nu ligger den på 1,01 lit/mil. Om det går ner så blir det ju finemang med tanke på att bilen är ganska stor.

Ska snart ut och åka långt och då får jag se vad den drar då.

Sen undrar jag med passformen på instrumenteringen, vad är det som diffar eller inte är rätt? Jag tycker att min passar finfint, så är det estetiskt eller rent mekaniskt?

/j
av sandberg
Jon>> Jo den är stor, men körde landsväg igår i cirka 90, där drog den typ 0,9... rätt mycket känns det som. C3:an drar i samma läge kanske 0,38...

Tycker att t ex mellan mittenpaneln och mittkonsollen (alltså mellan förarpassageraren passar inte bra ihop. Är en stor glipa. Likaså är passformen olika på vänster och höger sida. På ena sidan kanske 1 mm lucka, på andra sidan kanske 3-4 mm lucka. Visst är jag petig. men känns som om en bil i den här prisklassen borde byggas mer lite mer perfektion. Eller är jag Audisjuk?
Användarvisningsbild
av K5054
Jag måste nog ha haft en väldig tur med min Classic -08. Efter att ha läst om "rackliga" konsoler och usel passform här och där förstår jag att jag fått - inte ett "måndagsexemplar" - men väl ett fredagsexemplar" om det nu finns sådana. Jag skäms nästan att säga att jag finner allt i stort sett perfekt... :D

PS Förbrukningen har på tre månader varit 0.92 i snitt.
Användarvisningsbild
av lexus
sandberg skrev:Visst är jag petig. men känns som om en bil i den här prisklassen borde byggas mer lite mer perfektion. Eller är jag Audisjuk?
Man har all rätt att ställa höga krav på passform och finish. Volvo är måna om detta också, åtminstone på pappret. Tycker att du ska påtala bristerna för din handlare och sedan är det upp till bevis för Volvo. Om vi får samma brister i vår bil (som jag ännu inte fått något datum för) så kommer jag att bråka tills bristerna är åtgärdade.
Användarvisningsbild
av Bosa
Usch, varför skulle jag in och läsa i den här tråden igen för får ju ångest. Var ju på G att beställa en Classic men blev ändrade planer. Kan ju meddela att det är definitivt inte lika kul att vänta på bergvärme till kåken...:D
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18
AWD-bekymmer

VI tog lös haldex-styrdonet DEM. En indikatio[…]

nackdelar med Running Boards

nackdelen är att när man öppnar d&o[…]

ljudet av ett dött batteri?